Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Blandet
 Hyggekrogen
 Windows ???
 New Topic  New Poll New Poll
 Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gleon
Medlem

6 Posts

Posted - 27/12/2002 :  05:55:16  Show Profile
jeg køre W2K pro, jeg har det problem at ca. 6 mdr. efter jeg har indstalleret mit windows begynder det lige så stille at køre langsommer og langsommer og langsommer indtil jeg bliver så sur på min com at jeg laver en total backup af min artwork mappe og formatere hele skittet og begynder forfra, nu er det ved at ske igen denne gang har jeg bare sat mig for hovedet at´jeg tros alt vil gøre et forsøg på at løse problemet på anden vis, er der eventuelle nogen af jer der kender til problemet og har eventuel en løsning?

jeg håber i kan hjælp mig

Gleon

n/a
deleted

1044 Posts

Posted - 27/12/2002 :  07:23:53  Show Profile
@Gleon

Hejsa og velkommen til 3dmaxer.

Ja, jeg har selv windows 2000 pro. Og tja...det er vel efterhånden lige så lang tid
som dig hos mig nu uden formatering. Problemet opstår ikke fordi at windows automatisk
bliver dummere og langsommere, nej nej...det har adskillige årsage som jeg vil forsøge at
forklare her:

1. Windows benytter sig af Swap-memory...dvs. den laver en fil for at give din computer
masser af ekstra memory resourcer, selv om du har 512 megabyte ram, kan du aligevel
have op til flere gigabytes ram, men det er ikke særlig hurtig ram, for den skal
ned på harddisken og skrive/læse (Lagre/hente) dem. Dette gør den jo hver dag, og hvis
du ved hvordan en harddisk fungerer så ved du at den sletter filer overalt på
computeren og ligger nye ind HVOR DER ER PLADS....og så får du masser af tomme huller
og filer der ligger spredt overalt på selve de "roterende-plader" i harddisken,

jo flere spredte filer (fragmenter) den skal flytte sit læsehovede for at hente,
jo langsommere bliver det at laste ind programmer, derfor kan det også betale
sig at lave en DE-Fragmentering engang i blandt, du kan højreklikke på din harddisk (C:?) for
at komme til den menu,

stadig vil det ikke erstatte en god gammeldaws format C: men det vil hjelpe grundig på det.

En anden ting som får din computer til at virke langsommere og langsommere
er det faktum at du selvfølgelig installerer en pokkers masse programmer, plugins
ekstra-rutiner som alle sammen fylder windows registry (en registrerings-database som
skal holde tjek på en hel del softwareinformation samtidig når windows starter)
Dessuden får du masser af ekstra "tray-icon/programmer" der kører i din computer
hver gang du starter op. Alt det der får din computer til at køre langsommere og evnt. drive
dig til vanvid

Håber det var information du kunne bruge til noget,
Fortsat god jul.

Mvh
JoOngle
Edit: Spadefejl rettet...håber jeg.

Edited by - n/a on 27/12/2002 07:29:10
Go to Top of Page

Gleon
Medlem

6 Posts

Posted - 29/12/2002 :  01:02:17  Show Profile
Tak JoOngle for din reply

Jeg defragger ca hver 2 mdr. så jeg tror ikke det er der problemet ligger jeg har også sat min virtuel memory til en fix størrelse, det kunne derimod godt værre reg databasen der bare er gået hen og blevet alt for stor for jo jeg har da en del programmer og prøver da også i ny og næ andre programmer men lige så snart jeg finder ud af jeg ikke har brug for programmet mere afinstallere jeg det som regl men jeg tror ikke den sletter filen i reg databasen er det eventuel noget du kender noget til?

Gleon
Go to Top of Page