|
Danske Tutorials
|
Link | Beskrivelse | Hits |
Ansigtsmodellering med spline & surface tool. | Denne tutorial vil lærer dig at modelere et ansigt med Surface tool. Tutorialen kommer stort set ind på alle emner du skal bruge for, at klare dig igennem Surface / Spline modellering. Skrevet af Martin B. Andersen. | | 33907 | | | Asteroidebælte | Asteroide modellering og animering ved hjælp af particlesystemer. | | 8931 | | Begynder 1 (kom i gang) | Kom hurtigt i gang med 3D Studio Max. Hvis du ikke har prøvet at bruge 3D Studio Max før, så er det denne tutorial du skal begynde med. | | 45118 | | | Begynder 3 (textures) | Hvordan bruges de textures der kan downloades på 3DMaxer.dk? Hvordan bruger man Bump, Opacity og Tile funktionerne? | | 17109 | | Begynder FAQ | Er du nybegynder, så læs denne FAQ. En samling af de spørgsmål der er ofte bliver stillet i 3dmaxer.dks forum. Skrevet af Max, Bjarne og 3dmaxer.dk | | 10661 | | Box-modelling & meshsmooth | En simpel og letforståelig tutorial om box-modelling og brugen af meshsmooth. Skrevet af Jeppe Burchardt. | | 24164 | | Cykelstel | Fin gennemgang til hvordan du kan lave et cykelstel (3 MB). Tutorial skrevet af Tue Kappel. | | 12881 | | Dis (+animation) | Lav dis eller lys der kommer ind i et støvet værelse fra et vindue (volume light). | | 14291 | | Donut | Sådan laver man en donut i 3ds max 4. Skrevet af Jakob Lau Nielsen. | | 11250 | | Fade | Fade fra en solid figur til wireframes. | | 12837 | | Glas | Hvs du gerne vil lære at lave glas, så er her 2 måder at lave glas material på. Skrevet af Bo Christensen. | | 20052 | | Glasskål | Denne tutorial er for nybegynderen, som gerne vil lave en glasskål. Skrevet af Danny Krath. | | 13832 | | Grafikkort, Opsætning af | Sæt dit grafikkort rigtigt op i 3ds max - her kan du se hvordan. Skrevet af Bjarne Carlsen. | | 11078 | | | Himmel, skyer (+animation) | Her kan du se hvordan man laver en himmel med 3D-skyer. Der bliver også vist hvordan man animerer skyerne. | | 13049 | | Himmeltextures | Sådan laver du himmeltextures, som kan tiles og bruges på en dome. Skrevet af Thomas Banner. | | 6605 | | Hjulrotation | Sådan får du et hjul til at rotere med den korrekte hastighed. | | 9013 | | | Hår | Sådan laver du hår til fx en mand eller kvinde. | | 12767 | | | Inverse Kinematics og bones | En tutorial omkring MAXs inverse kinematics og bones system. Det er en tutorial der starter helt fra bunden og forklarer de mest fundamentale parametre. Skrevet af David Lessél. | | 7913 | | Kamera tips/motion | Her er der nogle tips til brug af et kamera. Hvordan flytter du et kamera i en animation? Hvordan zoomer man? Og flere andre tips. | | 8111 | | Lampe | Halogen bordlampe. | | 13586 | | Lampe, gammel (+animation) | Modellere en lampe vha. forskellige primitiver og en lattice-modifier, samt animere lys og bevægelse i vinden vha. expression-controllers fra track-view’et. Skrevet af Kasper Ovi. | | 9174 | | | Materialer | Tips til materialerne i 3ds max. Skrevet af Thomas Banner. | | 5852 | | Matrix Code | Sådan laver du det grønne Matrix Code som du ser i filmen. Tutorial er skrevet af Jannik Nielsen. | | 7620 | | Modellering, Texturing, Animering | En god rapport, som er værd at læse. Rapporten kommer bl.a. rundt om modellering, texturing og animation. David Lessél's afsluttende projekt på multimedieuddannelsen. (Word-fil pakket med zip) | | 7638 | | | Shockwave | Lav en shockwave. Tutorial er skrevet af René Christensen. | | 6724 | | Silkemateriale | Sådan laver du et silkemateriale. Skrevet af Jakob Lau Nielsen. | | 6492 | | Skinmapping | Skinmapping af lowpoly modeller og brug af texporter. Skrevet af Anders. | | 5268 | | Space 1 - Planet | Til nybegyndere. Lær at lave en planet i rummet. Skrevet af af Kennet Haunstrup. | | 10102 | | | Space 3 - Sol | Lær at lave en soleffekt. Skrevet af af Kennet Haunstrup. | | 10293 | | Space 4 - Asteroide | Her vises hvordan asteroider kan laves. Skrevet af af Kennet Haunstrup. | | 7442 | | | Springvand | Lav et springvand. Tutorial er skrevet af René Christensen. | | 4935 | | Stol | Lav en blød stol vha. Boxmodeling. Oversat af Johnny Dickov Fagerberg. | | 10556 | | Thrusters | Lav thrusters (udstødning) fra rumskibe vha. volume light. Kan også bruges til laserbolts og lens flares. Skrevet af Thomas Banner. | | 10421 | | Unwrap Trin 1 | Denne tutorial viser hvordan der kan mappes i 3ds max 5 med unwrap. Skrevet af Morten Lerager. | | 6272 | | Unwrap Trin 2 | Denne gang skal vi mere i dybden med mapping og se på de værktøjer Unwrap giver os. Skrevet af Morten Lerager | | 3149 | | Unwrap Trin 3 | I denne sidste Unwrap tutorial vises et mere praktisk eksempel på hvad værktøjerne kan bruges til. Skrevet af Morten Lerager. | | 3587 | | Vand (+animation) | Realistisk havvand samt animation af vandbevægelser (material). | | 22659 | | Video Post (VP) | Hvordan man kan bruge Video Posten (VP) til at gemme sekvenser af billeder, udnytte alpha-channels og til sidst sammensætte disse til en .avi fil. Skrevet af Kasper Ovi. | | 6031 | | Vindeltrappe | Denne tutorial kommer ind på: Navngivning af objekter Modifiers: Taper Animation, massekopiering og præcis placering af objecter ved hjælp af SnapShot tool. Benyttelse af Trajectories til Loft Compound Object. Skrevet af Morten S. Olande. | | 10470 | | Vindue | Her har du en let måde at lave et vindue på, som kan åbnes (extrude). | | 13291 | | |
|