|
Author |
Topic  |
|
Imagix
Medlem
Denmark
3 Posts |
Posted - 09/05/2013 : 09:24:51
|
Jeg har gennem mange år brugt FormZ til modellering og still rendering (af og til Maxwell). De seneste år er jeg begyndt at lave mere animation/film og her har FormZ mildt sagt sine begrænsninger. Renderingsmulighederne er få og Maxwell er bare for langsomt. Derudover har FormZ lidt for mange bugs. Derfor prøver jeg at finde et nyt program.
Jeg har kigget en del på C4D, Maya og Max. Jeg hælder mest til de to første da jeg arbejder på Mac, men vil overveje Max hvis det er det absolut mest oplagte valg. Det er bare upraktisk.
Det er typisk arkitektur, biler, landskaber, hav, skibe etc. der indgår i de projekter jeg arbejder med.
Håber der er nogen der kan give lidt gode råd til hvad jeg skal vælge og som passer bedst til det jeg laver. Jeg foretrækker klart at have alt i én pakke – til både modellering, animation og rendering, men vil ikke 100% afvise at bruge flere, hvis der er noget der taler meget for det.
Vh Anders
|
|
thekapow
Medlem
   
Denmark
1007 Posts |
Posted - 10/05/2013 : 00:06:11
|
Det er et godt spørgsmål, Før i tiden brugte vi FormZ på arkitektskolen + Maxwell, FormZ er nu totalt udfaset til fordel for Rhino, som jeg syntes er helt eminent til de ting du nævner, specielt hvis du skal have streger ud af det til sidst (nu har du ikke rigtigt beskrevet i dybden hvad du skal bruge det til). Vi har også Max+vray (som jeg selv har brugt i mange år), men mit indtryk er at mange elever opgiver max efter 2 års konstante forsøg på at komme ind i det og specielt dem der kører mac, skifter til C4D og får styr på det efter kun få dage. så skal det køre native på mac, så tag c4d, det er den nemmeste at komme ind i er helt klart mit indtryk. Min favourit kombination er Rhino5 + Max(+vray)
|
Arkitektstuderende - Karch
www.davidbotofte.dk |
 |
|
|
|
Topic  |
|
|
|
3DMaxer.dk |
© 2000-2008 3DMaxer.dk |
 |
|
|
|