Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Blandet
 Generel snak om grafik
 C4D, Maya eller Max?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Imagix
Medlem

Denmark
3 Posts

Posted - 09/05/2013 :  09:24:51  Show Profile  Visit Imagix's Homepage  Reply with Quote
Jeg har gennem mange år brugt FormZ til modellering og still rendering (af og til Maxwell). De seneste år er jeg begyndt at lave mere animation/film og her har FormZ mildt sagt sine begrænsninger. Renderingsmulighederne er få og Maxwell er bare for langsomt. Derudover har FormZ lidt for mange bugs. Derfor prøver jeg at finde et nyt program.

Jeg har kigget en del på C4D, Maya og Max. Jeg hælder mest til de to første da jeg arbejder på Mac, men vil overveje Max hvis det er det absolut mest oplagte valg. Det er bare upraktisk.

Det er typisk arkitektur, biler, landskaber, hav, skibe etc. der indgår i de projekter jeg arbejder med.

Håber der er nogen der kan give lidt gode råd til hvad jeg skal vælge og som passer bedst til det jeg laver. Jeg foretrækker klart at have alt i én pakke – til både modellering, animation og rendering, men vil ikke 100% afvise at bruge flere, hvis der er noget der taler meget for det.

Vh Anders

thekapow
Medlem

Denmark
1007 Posts

Posted - 10/05/2013 :  00:06:11  Show Profile  Click to see thekapow's MSN Messenger address  Reply with Quote
Det er et godt spørgsmål, Før i tiden brugte vi FormZ på arkitektskolen + Maxwell, FormZ er nu totalt udfaset til fordel for Rhino, som jeg syntes er helt eminent til de ting du nævner, specielt hvis du skal have streger ud af det til sidst (nu har du ikke rigtigt beskrevet i dybden hvad du skal bruge det til). Vi har også Max+vray (som jeg selv har brugt i mange år), men mit indtryk er at mange elever opgiver max efter 2 års konstante forsøg på at komme ind i det og specielt dem der kører mac, skifter til C4D og får styr på det efter kun få dage. så skal det køre native på mac, så tag c4d, det er den nemmeste at komme ind i er helt klart mit indtryk. Min favourit kombination er Rhino5 + Max(+vray)

Arkitektstuderende - Karch

www.davidbotofte.dk
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
3DMaxer.dk © 2000-2008 3DMaxer.dk Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000
© 2000-2011 3DMaxer.dk | [email protected]

parajumpers dk, parajumpers long bear, parajumpers jakke, parajumpers, parajumpers udsalg, pjs parajumpers, parajumpers long bear