Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Blandet
 Projekthjælp
 Animatorer til frivilligt arbejde?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author  Topic Next Topic  

hordak
Medlem

48 Posts

Posted - 22/12/2009 :  02:16:14  Show Profile  Visit hordak's Homepage  Reply with Quote
Hvor svært tror i det vil være at finde et par animatorer til at arbejde med på et projekt? Altså frivilligt arbejde, hvor man arbejder et par timer her og der om ugen, så meget man nu kan, men er alvorlig omkring det.
Hvis studie, arbejdsmaskine, mad, cola osv er sørget for?
Hvor der er ikke er løn, men noget ville kunne blive give som et symbolsk tak (et wacom pad, en Monitor.. sådan noget lignende)

Projekt er alvorligt nok allerede med en håndfuld professionelle der arbejder i deres egen fritid inden for hvert deres område af produktionen.

Det sagt leder jeg efter animatorer med i hvert fald lidt arbejds erfaring eller talent, da projektet skal op på en vis standard...

Nogle gode råd til hvordan jeg kan gribe det an?

www.visiondrugs.com

Edited by - Christoffer Andersen on 22/12/2009 13:41:00

Tommy Helgevold
Medlem

Denmark
5501 Posts

Posted - 22/12/2009 :  02:43:59  Show Profile  Visit Tommy Helgevold's Homepage  Reply with Quote
Kommer HELT an på projektet når du er i den ende af "prisskalaen".

Hvis det er et projekt der har til hensigt at tjene penge, evnt. promotion af et selskab, spil, film, serier, tjenester o.l.
så vil jeg sige du skal kigge på praktikanter, f.eks besøg nogle 2D&3D skoler, multimedie studerende etc.

Professionelle får du ikke til den "pris".

Hvis det er til velgørende formål (uden at I selv tjener penge på det) og rent faktisk GÅR til et velgørende formål, kan det være en smule nemmere, det kommer helt an på projektets størrelse, hvor langt i er kommet i processen.

Uanset hvad, bør du/i have en hjemmeside hvor du:

Præsenterer projektet - GRUNDIGT, dvs. billeder, sketches, ideen, folkene bag, formål m.m.

Læs evnt. hvor du burde have postet dette indlæg:
http://www.3dmaxer.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14616

Kom med nogle fakta om projektet.

HamsterKing.com - Grafik, Nyheder, Elektronik, Forums, Tutorials m.m
Go to Top of Page

hordak
Medlem

48 Posts

Posted - 22/12/2009 :  03:12:54  Show Profile  Visit hordak's Homepage  Reply with Quote
Hej Tommy og tak for dit svar her kl 03 om natten :)

Projektet er stadig i sin idefase, men er ikke noget jeg vil tjene penge på, men det er bestemt heller ikke velgørenhed. Det er en historie jeg vil fortælle og ikke andet. Selvfølgelig alt efter resultat vil man sende den rundt til festivaler osv, men andet er der ikke i det.

Jeg er selv 3der og vil stå for bla lys, vfx, comp, edit.

Har et par gode venner inden for alle områder af 3d animation, som gerne vil hjælpe så meget de nu kan, plus alt udstyr der skal til, så jeg er ikke helt på bar bund, skulle jeg ikke kunne finde andre.

Kan bare huske for nogle år siden at jeg selv ville have elsket at komme ud og lave noget blandt andre ligesindet da jeg var i min begyndende 3d karrierer, så måske et sådan projekt ville tiltale folk som mig.

Flere detaljer om projektet ville jeg informerer om til folk der syntes selve omstændighederne lød interessante.

www.visiondrugs.com
Go to Top of Page

Tommy Helgevold
Medlem

Denmark
5501 Posts

Posted - 22/12/2009 :  03:22:13  Show Profile  Visit Tommy Helgevold's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by hordak

Flere detaljer om projektet ville jeg informerer om til folk der syntes selve omstændighederne lød interessante.

Søvn er overvurderet...

Den holder ikke helt imho. Fordi du kan kun tiltrække folk ved selve indholdet i projektet hvis det er tale om "symbolsk" betaling i form af en monitor/wacom etc.

De aller færreste jeg kender vil arbejde for andre folks projekter - gratis - især hvis folkene ikke er kendt fra f.eks et stort studio, kendte projekter m.m. Så vil man heller arbejde for egne projekter hvis det nu aligevel skal være stort set gratis.

Hvis du nu er så bange for at offentligheden skal se ideen i dit projekt, vil det være rigtig svært for dig at få folk lokket med på ideen, fordi du lokker i princippet med:

- I kan bruge min maskin til at lave mit projekt.
- Jeg køber pizza og cola til jer (fodrer dine slaver...)
- Måske du får beholde en wacom eller en monitor

Det er ikke noget du får vildt mange bid på. MovieCredits dur heller ikke, fordi man kan ligeså godt få credits på egne projekter hvis det skulle være.

Der er faktisk 1000vis af "gratis projekter" derude der bare står og venter på gratis arbejdskraft...

...hvorfor skulle DIT være anderledes? Hvorfor skulle nogen investere i netop DIN idé - du bliver nødt til at hoste op med detaljerne ;)

Go to Top of Page

hordak
Medlem

48 Posts

Posted - 22/12/2009 :  03:35:18  Show Profile  Visit hordak's Homepage  Reply with Quote
Hørt!
Det har du fuldstændig ret i.

Tak for rådet! Det er stadig også kun måske det bliver til jeg leder efter folk, alt efter om jeg tror mig og mine venner selv kan klare det eller ej.

Men det giver god mening det du skriver. :)

www.visiondrugs.com
Go to Top of Page

Tommy Helgevold
Medlem

Denmark
5501 Posts

Posted - 22/12/2009 :  03:46:39  Show Profile  Visit Tommy Helgevold's Homepage  Reply with Quote
Hey, cool nok.

Lad os da høre hvad projektet går ud på når / hvis I kommer så langt, så får folket tage den derfra.

Held og lykke med projektet.

Go to Top of Page

hordak
Medlem

48 Posts

Posted - 22/12/2009 :  03:53:13  Show Profile  Visit hordak's Homepage  Reply with Quote
Thanks mate

www.visiondrugs.com
Go to Top of Page

Christoffer Andersen
Moderator

Denmark
7786 Posts

Posted - 22/12/2009 :  13:47:25  Show Profile  Visit Christoffer Andersen's Homepage  Click to see Christoffer Andersen's MSN Messenger address  Reply with Quote
Hej Hordak.

Jeg har tilladt mig at flytte din post, men kan godt se, det var svært at finde det rigtige forum, da du for så vidt ikke leder efter arbejdskraft endnu :)

Jeg tror ikke det vil være helt umuligt, men kommer også helt an på projektet.
Generelt, vil du få langt lettere ved at finde gratis arbejdskraft, hvis projektet er noget, som animatorer får noget ud af.
Derfor har Counter Strike mods ofte ret let ved at finde folk, da det virkeligt er noget man får noget ud af, som grafiker af forskellig art.

Så hvis projektet er rigtigt godt, og noget som animatorer kan få noget ud af (hvis filmen når ud til festivaler, internet-fame osv.), så tror jeg bestemt ikke det er umuligt at finde gode folk.
Specielt hvis I/du selv har en track record, der viser erfaring inden for film/animation

Men alt held og lykke med det, og håber du vil holde os opdateret.
Det lyder som et spændende og seriøst projekt :)

Cheers

Doffer

Private Blog
Animation Study
Deep short film

Edited by - Christoffer Andersen on 22/12/2009 13:48:22
Go to Top of Page

jussing
Medlem

Denmark
1008 Posts

Posted - 22/12/2009 :  14:27:23  Show Profile  Visit jussing's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Tommy Helgevold

De aller færreste jeg kender vil arbejde for andre folks projekter - gratis - især hvis folkene ikke er kendt fra f.eks et stort studio, kendte projekter m.m. Så vil man heller arbejde for egne projekter hvis det nu aligevel skal være stort set gratis.

Ja, men hvor står vi så henne? Så kan folk kun lave enmands-projekter? Where's the fun in that? Og hvor mange produktioner kommer der reelt ud af det, og hvor store bliver de når de kun er lavet af én mand hver? Der er mange herinde der har evnerne til at arbejde på et godt animationsprojekt, men det er immervæk de færreste der når så langt med en idé at den bliver klar til at rulle.

Granted, det er nok under 1 af 10 "collab"-projekter der bliver til noget, men hvis udgangspunktet er "det kan ikke lade sig gøre", så bliver tallet da endnu mindre.

Og det er da top-fedt for de dygtige animatorer osv der er herinde, at man bare kan hoppe ombord på noget uden at skulle bekymre sig om at nørkle med historien i 2 år, og administrere projektet.

Ja det er svært at finde gratis, god arbejdskraft, men så længe det ikke er et kommercielt projekt, hvor du "allerede har brugt alle pengene på optagelserne", så er det da en ærlig snak. (*host*mew*host*)

Men jeg er helt enig med Tommy i at du må hale folk ind med andre midler, så som en pilot eller teaser, bestående af top-fed koncept art eller et par færdige klip. Der er så mange collab-projekter der laver crash-n-burn, at en mand ikke får nogen rekrutter bare ved at sige "jeg har en fed idé". Folk skal *se* at dit projekt bliver noget lækkert, som de gerne vil være med til, og de skal også se at du har så meget styr på det, at det bliver til noget, og at dine ambitioner er realistiske.

Show us what you've got!

Held og lykke. :) Jeg håber søreme det kan lade sig gøre at finde arbejdskraft til sådan nogle projekter herinde.

- Jonas
Go to Top of Page

kasperh123456
Medlem

Denmark
1 Posts

Posted - 05/10/2011 :  00:19:40  Show Profile  Visit kasperh123456's Homepage  Click to see kasperh123456's MSN Messenger address  Reply with Quote
lyder faktisk meget interresant... har ikke lavet så meget animation indtil videre (er 16 år) men jo flerre år man øver sig desto bedre blive man ;) bruger selv cinema 4d og vil gætte på i bruger 3ds max? men held og lykke med at finde nogen eller at dine venner kan hjælpe ;)

kasper henningsen
cinema 4d designer
Go to Top of Page
   Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
3DMaxer.dk © 2000-2008 3DMaxer.dk Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000
© 2000-2011 3DMaxer.dk | [email protected]