Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Programmer
 Blender
 Den store Danske Blender Guide: Del-2:Modellering.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

hylle
Medlem

Denmark
5 Posts

Posted - 03/02/2004 :  18:43:58  Show Profile  Click to see hylle's MSN Messenger address  Reply with Quote
lol fedt tut med den sejeste disclaimer jeg hihtil har set haha !

Jeg kan li kage
Go to Top of Page

hylle
Medlem

Denmark
5 Posts

Posted - 03/02/2004 :  18:47:59  Show Profile  Click to see hylle's MSN Messenger address  Reply with Quote
@Doffer et billed af ham selv lol

Jeg kan li kage

Edited by - hylle on 03/02/2004 18:52:53
Go to Top of Page

Flemming Hansen
Medlem


Liechtenstein
3358 Posts

Posted - 03/02/2004 :  23:22:15  Show Profile  Visit Flemming Hansen's Homepage  Reply with Quote
Det må jeg sku sige Tommy.. det var da noget af et stykke arbejde du har lavet der! Jeg lover dig at jeg nok skal lære Blender inden slutningen af 2006. Nej bare pjat...

Meget god arbejdsinsats. Den skal du sku ha' ros for

aka Flemse
CG-Flemming.com | GoldFreeware.com | Fedt Rock Musik


Flemming doesn't cry. Flemming's eyes are.... sweating!
Go to Top of Page

Tommy Helgevold
Medlem


Denmark
4452 Posts

Posted - 06/02/2004 :  20:34:37  Show Profile  Visit Tommy Helgevold's Homepage  Reply with Quote
Takker gutter - håber også at i BRUGER den

Anyways - endnu en UPDATE

Del-2 er påbegyndt, den starter med nem modellering
og modelleringsværktøj i blender.

- EditMesh
- Genvejstaster til edit-mesh funktioner
- Enkel modellering, transforms, verticer etc.
- Extrudering af objekter / rotation af vertice-grupper etc.
- Enkel introduktion til Blender's Edge-LOOP funktion
- Enkel intro til KNIFE funktionen.

God fornøjelse.
Mvh
JoOngle

Tommy Helgevold

3D Grafiker & Pixelfanatiker hos
Stieler & Co
Go to Top of Page

Zarthax
Medlem

Denmark
10 Posts

Posted - 09/02/2004 :  07:09:49  Show Profile  Visit Zarthax's Homepage  Reply with Quote
*SLUGE* *SLUGE* *SLUGE* *SLUGE* *SLUGE*
Det er GUF for nybegyndere det her....

Sad og tossede rundt i vertices, og fandt at man kan lave et utal af figurer, hvorpå jeg lavede den fedeste fly-hangar til dato, med gennemsigtig glas og det hele, men ville den gemme det i .JPG ??? nope... den er seriøst fan af .blend :(

Men, jeg har jo slet ikke tid til det her...
*WOOOOOSH"
"Zarthax blev sidst set mandag d. 9. februar klokken 07:08.
Sporet af brændt gummi førte i retning af "Den store Danske Blender Guide"...

---
Dennis Pedersen
------------
Go to Top of Page

Veronique
Medlem


Denmark
444 Posts

Posted - 09/02/2004 :  07:55:00  Show Profile  Click to see Veronique's MSN Messenger address  Reply with Quote
Zarthax: du kan godt gemme i jpg
du kan under dine render instillinger (F10) vælge hvad format det skal være over i højre side der har du næsten alle muligheder.

når du har lavet en render trykker du F3 og gemmer det i det format du har valgt men jeg mener den som standard har valgt jpeg.

Jeg er glad for du syntes om Blender.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - Albert Einstein

Edited by - Veronique on 09/02/2004 08:04:04
Go to Top of Page

Zarthax
Medlem

Denmark
10 Posts

Posted - 09/02/2004 :  20:36:02  Show Profile  Visit Zarthax's Homepage  Reply with Quote
Det virkede, efter jeg havde lavet om på filtypenavnet vel at mærke... løjerligt...

Takker for det :)

---
Dennis Pedersen
------------
Go to Top of Page

soNNe
Medlem

55 Posts

Posted - 10/02/2004 :  21:57:08  Show Profile  Send soNNe an ICQ Message  Click to see soNNe's MSN Messenger address  Reply with Quote
hej cool nok tut.

har lige et par spørgsmål

1. er det muligt at give én mesh flere forskellige materials, sådan at den del af meshen er måske grøn og en anden er af træ?

2. hvis det er muligt kommer der så et afsnit i tutten?

ellers er der bare keep up the good work
Go to Top of Page

Tommy Helgevold
Medlem


Denmark
4452 Posts

Posted - 17/02/2004 :  13:44:40  Show Profile  Visit Tommy Helgevold's Homepage  Reply with Quote
hej soNNe,

ja selvsagt kan du det, det fungerer sådan at du skal "assigne"
en overflade til f.eks et materiale/texture og det kan du
gøre ved at gå ind i "texturing-face-mode" (F-tasten i OBJEKT modus)
så bliver hele objektet hvidt...og du har mulighed for at afmærke
en flade du vil smide en texture på. Det er lidt mere avanceret
end som så, men der kommer en tutorial sektion om det.

Hvis du er for utålmodig til at vente (I know I would) så kan du
jo gå til blender.org's hjemmeside og finde tutorials om hvordan
man texturerer.

/JoOngle

Tommy Helgevold

3D Grafiker & Pixelfanatiker hos
Stieler & Co
Go to Top of Page

soNNe
Medlem

55 Posts

Posted - 17/02/2004 :  14:01:05  Show Profile  Send soNNe an ICQ Message  Click to see soNNe's MSN Messenger address  Reply with Quote
joOngle: okay det lyder smart (og svært) men det vil jeg rode med. generelt synes jeg der er en masse tuts og at modellere, men ikke nogen særlig gode omkring det at give materials og textures. der er nogen få, men det er meget basalt det de fortæller.

glæder mig til at læse den nye bog. der må stå noget godt i
Go to Top of Page

marve
Moderator

Denmark
2706 Posts

Posted - 22/02/2004 :  19:18:19  Show Profile  Visit marve's Homepage  Send marve an ICQ Message  Click to see marve's MSN Messenger address  Reply with Quote
Flot tut tu laver der JoOngle.. Jeg skal da igang med Blender, det er sikkert, ikke mindst fordi man kan bruge terragenlandskaber i det Kan man ikke det i 3ds max???? I det mindste bare et lille plugin?

Nå, men fed guide i hvert fald, læser færdig senere.. (laver lektier )

-Bøh!
Go to Top of Page

Tommy Helgevold
Medlem


Denmark
4452 Posts

Posted - 22/02/2004 :  19:32:26  Show Profile  Visit Tommy Helgevold's Homepage  Reply with Quote
Hey Marve

Du kan godt generere et landskab uden at benytte terragenerator
i Blender. Du kan lave et såkaldt "Displacement-map"
I ulighed med max er displacement-maps lynhurtige i Blender
så du kan f.eks bruge "procedurals/noise" eller lave et
map i The Gimp/eller photoshop med forskellige gråtoner
og så smider du det ind under displacement i Blender
og vupti så har man et større landskab :)

mvh
JoOngle

Tommy Helgevold

3D Grafiker & Pixelfanatiker hos
Stieler & Co
Go to Top of Page

marve
Moderator

Denmark
2706 Posts

Posted - 22/02/2004 :  20:27:01  Show Profile  Visit marve's Homepage  Send marve an ICQ Message  Click to see marve's MSN Messenger address  Reply with Quote
hmm, tak, kan man så få blenderfiler ind i 3dsmax og omvendt?

-Bøh!
Go to Top of Page

soNNe
Medlem

55 Posts

Posted - 24/02/2004 :  10:32:11  Show Profile  Send soNNe an ICQ Message  Click to see soNNe's MSN Messenger address  Reply with Quote
hej igen.

Jeg ville egentlig bare høre om der er ved at blive udarbejdet flere sider til tutten, eller om det er sat i bero indtil videre
Go to Top of Page

marve
Moderator

Denmark
2706 Posts

Posted - 24/02/2004 :  10:46:47  Show Profile  Visit marve's Homepage  Send marve an ICQ Message  Click to see marve's MSN Messenger address  Reply with Quote
jeg tror nok JoOngle laver videre på guiden så længe han gider.. eller indtil han har gennemgået hver krog i programmet

-Bøh!
Go to Top of Page

Tommy Helgevold
Medlem


Denmark
4452 Posts

Posted - 24/02/2004 :  14:31:19  Show Profile  Visit Tommy Helgevold's Homepage  Reply with Quote
Ja,

Jeg er ved at sikre mig at jeg ikke skriver noget forkert
m.h.t. materiale guiden (del-2) fordi materiale delen også
er under udvikling.

Lige nu kommer der nolge væsentlige forandringer i UV-map-editoren,
og jeg vil gerne have mindst 90 % styr på hvad der sker med de
forskellige rendering effekter, hvad de gør og hvilke huller
man bør undgå - og ikke mindst...findes der en NEMMERE vej?

Materiale er ingen nem ting...ikke i Max, ikke i Maya og ikke
i Blender...uv mapning er benhårdt arbejde og testingen kan
i mere eller mindre følge i billeder under udvikling p.t.

Mvh
JoOngle

Tommy Helgevold

3D Grafiker & Pixelfanatiker hos
Stieler & Co
Go to Top of Page

Kres
Medlem


Denmark
366 Posts

Posted - 25/02/2004 :  19:03:52  Show Profile  Click to see Kres's MSN Messenger address  Reply with Quote
Hvad med at vise din guide til eksempelvis IDG eller Globe som laver billig-bogshæfter? Det ville være cool at have en dansk blenderguide på tryk, evt. med medfølgende blender-program.

Tror sgu at der vil være marked for en trykt udgave af guiden, især bla. spil-folket.
Go to Top of Page

marve
Moderator

Denmark
2706 Posts

Posted - 25/02/2004 :  22:33:31  Show Profile  Visit marve's Homepage  Send marve an ICQ Message  Click to see marve's MSN Messenger address  Reply with Quote
det fanger, det der blender :D

Jeg sidder her med min lille bærbare, der kører 3dsmax meget tungt, tror I ikke at blender vil køre generelt meget lettere?

[edit]

Forresten, hvordan undo'er jeg? hvad med viewport undo?

-Bøh!

Edited by - marve on 25/02/2004 22:45:11
Go to Top of Page

Tommy Helgevold
Medlem


Denmark
4452 Posts

Posted - 26/02/2004 :  01:28:18  Show Profile  Visit Tommy Helgevold's Homepage  Reply with Quote
En ny "STOR" side med masser af illustrationer over
hvordan man duplikerer og svejser (weld) sammen
dele af et mesh (f.eks en halv-figur til en HEL).

Side 22:

- Mirror funktionen
- Remove doubles (Weld)
- Limit (Threshold) grænse for dobbelt vertice reg.
- Face delete (sletning af flader/polygoner m.m)
- Select ALL funktionen.

God fornøjelse.

/JoOngle

Tommy Helgevold

3D Grafiker & Pixelfanatiker hos
Stieler & Co
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
3DMaxer.dk © 2000-2006 3DMaxer.dk Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000
© 2000-2007 3DMaxer.dk | [email protected]