Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Blandet
 Kommentarer til og fra 3DMaxer.dk
 Grafik vs. gameplay i spil?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Xeen
Administrator

Denmark
3461 Posts

Posted - 01/03/2009 :  21:41:14  Show Profile  Visit Xeen's Homepage  Reply with Quote
Her kan I diskutere afstemningen på forsiden - Grafik vs. gameplay i spil?

Jens A. alias Xeen
bossen på 3DMaxer.dk

Tommy Helgevold
Medlem

Denmark
5540 Posts

Posted - 01/03/2009 :  21:49:32  Show Profile  Visit Tommy Helgevold's Homepage  Reply with Quote
Jeg er for at det hele skal matche, dvs, gameplay og design skal
gå hånd-i-hånd...

...men nu det er sagt, vil jeg til enhver tid vælge gameplay
over design.

HamsterKing.com - Grafik, Nyheder, Elektronik, Forums, Tutorials m.m
Go to Top of Page

Lonneboy
Medlem

Denmark
46 Posts

Posted - 01/03/2009 :  22:17:09  Show Profile  Reply with Quote
Gameplay er lige så vigtig for mig som den grafiske del :) men kan godt lide at se på noget flot ligesom Crysis, det viste mig hvor flot grafisk et spil kan være.
Go to Top of Page

Aske Dørge
Medlem

Denmark
1101 Posts

Posted - 01/03/2009 :  23:51:27  Show Profile  Visit Aske Dørge's Homepage  Reply with Quote
Gameplay er den nye sort..

De spil jeg har fået mest ud af har været afviklet på en N64 eller en ps1, Gameboy eller lignende... jo spil kan være flotte, men de er jo ikke engang tæt på at kunne forveksles med virkeligheden og indtil da er det bare forskellige grafiske gradbøjninger af verdenen omkring os hvor der er foretaget kompromiser for at kunne afvikle det i realtime.

Giv mig 4x4 pixels solid color at skubbe rundt på skærmen med godt gameplay i stedet for et zbrushed rumuhyre der har fået så meget specular og bloom at det ligner en snegl.

http://www.pixelflexness.com
Go to Top of Page

Ahrengot
Medlem

Denmark
351 Posts

Posted - 02/03/2009 :  13:28:15  Show Profile  Visit Ahrengot's Homepage  Reply with Quote
det er ligesom at sige indhold vs. Udseende i alt andet. Gameplay.. Altid gameplay.
Go to Top of Page

Nick Jensen
Medlem

Denmark
6738 Posts

Posted - 02/03/2009 :  13:50:31  Show Profile  Visit Nick Jensen's Homepage  Click to see Nick Jensen's MSN Messenger address  Reply with Quote
Gameplay. Altid gameplay.
Jeg har langt mere replay-value i spil som eksempelvis N.O.L.F., HL1, GTA3,(serien) hvor grafikken måske ikke er top dollar, men hvor historien, gameplayet, level-designet er fængslende og kløgtigt.
Jeg har nok spillet ovennævnte spil igennem 5 gange eller mere (hver især). Kan ikke sige det samme om hverken Doom3, Quake4, FarCry eller andre spil der har pralet primært med grafisk innovation. For det har stort set altid været på bekostning af et godt gameplay (og herunder et fedt level-design).

Cheers

Nick B. Jensen a.k.a. HateTank
---- P o l y g o n P i m p ----
PolygoN PooP|hatetank.dk
-------------------------------------
"No! No try! Do, or do not.
There is no try."
- Yoda
Go to Top of Page

Frederik Storm
Medlem

Denmark
1150 Posts

Posted - 02/03/2009 :  15:13:13  Show Profile  Visit Frederik Storm's Homepage  Click to see Frederik Storm's MSN Messenger address  Reply with Quote
Må ærligt indrømme at jeg ikke gider købe spil med dårligt grafik, eller kedeligt design, hvor godt gameplayet end måtte være. Men gider heller ikke købe spil på grund af grafikken.

Så jeg vil nu klart sige 50/50
Og det gælder ikke gamle spil, for de er stadig über, crash, oddworld, tekken osv.

www.frederikstorm.dk
Go to Top of Page

Malini
Medlem

Denmark
236 Posts

Posted - 03/04/2009 :  12:37:34  Show Profile  Reply with Quote
Jeg vil også hoppe på en 50/50.

Selvfølgelig har gameplayet den største indflydelse, men spil nu til dags bliver også købt på grundlag af grafikken. Så jeg bakker op om Storm. Selvfølgelig kan det diskuteres hvad der er god grafik. Det kommer vel an på den enkelte.

3dmaxer makes my gray days seem okay.
Go to Top of Page

Karse
Medlem

Denmark
10 Posts

Posted - 03/04/2009 :  12:46:57  Show Profile  Reply with Quote
helt klart Gameplay over Grafik.

Fanger selv tit mig selv igang med at spille The legend of Zelda: Orcarina of time til N64 ;)

Har også en wii jeg er virkelig glad for som hellere ikke ligefrem har vild grafik =)

unik artstyle er dog noget jeg virkelig godt kan lide! som f.eks. spil som Okami som nok er et af de flotteste spil jeg har spillet ;)

Edited by - Karse on 03/04/2009 15:34:37
Go to Top of Page

mastiff
Medlem

Denmark
1078 Posts

Posted - 03/04/2009 :  12:59:24  Show Profile  Reply with Quote
Som med kvinder - grafikken lokker dig til og
indholdet holder dig fast.

vruf - siger det nye freerider magasin:
mastiffen.smartlog.dk
Go to Top of Page

Esben Bonde
Medlem

Denmark
1108 Posts

Posted - 03/04/2009 :  14:20:10  Show Profile  Visit Esben Bonde's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by mastiff

Som med kvinder - grafikken lokker dig til og
indholdet holder dig fast.

word!

Esben Oxholm Bonde
www.esbenoxholm.dk

Go to Top of Page

Christoffer Andersen
Moderator

Denmark
7804 Posts

Posted - 03/04/2009 :  21:12:23  Show Profile  Visit Christoffer Andersen's Homepage  Click to see Christoffer Andersen's MSN Messenger address  Reply with Quote
Smukt sagt!

Doffer

Private Blog
Animation Study
Deep short film
Go to Top of Page

Malini
Medlem

Denmark
236 Posts

Posted - 03/04/2009 :  23:37:22  Show Profile  Reply with Quote
Ja det er jo ligefrem kloge ord ;)

Go to Top of Page

Jeff Hansen
Medlem

Denmark
607 Posts

Posted - 04/04/2009 :  14:37:49  Show Profile  Click to see Jeff Hansen's MSN Messenger address  Reply with Quote
damn straight mastiff

Jeffer fryser ikke! han bliver blå og så dør han.

http://www.ponarts.blogspot.com/

Edited by - Jeff Hansen on 04/04/2009 14:38:16
Go to Top of Page

TempleTiger
Medlem

Denmark
64 Posts

Posted - 07/04/2009 :  04:18:00  Show Profile  Visit TempleTiger's Homepage  Send TempleTiger an ICQ Message  Reply with Quote
Somregl gidder jeg ikke spil som har haft grafikkere på der ikke var deres penge værd. Men det betyder jo heller ikke at hyper realisme er et must.
Press X to not die - er ikke gameplay, men øv hvor er der mange store titler som er gået det vej... særligt ærgerlig er jeg over PoP'08 den forrige triologi var masser af platforms jump puzzles og ok kamp halløj, den nye blev reduceret til et simon game - du skal aldrig trykke mere end én knap af gangen og movement controls er minimal.
Go to Top of Page

Benjamin Magnussen
Medlem

Denmark
1910 Posts

Posted - 04/08/2009 :  22:31:26  Show Profile  Visit Benjamin Magnussen's Homepage  Click to see Benjamin Magnussen's MSN Messenger address  Reply with Quote
50/50

Men jeg må understrege at "god grafik" i mit hoved også omfatter god kommunikation mellem spil og spiller (feedback). Ofte ser folk "god grafik" som alt det eye-candy udviklerne smider oven på spillet (spillets "look"), mens det afgørende i virkeligheden er former/silhuetter, farver og lys.
Spil-grafik skal først og fremmest kommunikere og dernæst imponere.

MACGREGOR.DK | MAKING OF EINSTEIN
Go to Top of Page

Malini
Medlem

Denmark
236 Posts

Posted - 05/08/2009 :  11:04:37  Show Profile  Reply with Quote
Så, kunne det da være sjovt med nogle eksempler på hvad I mener har gjort sig udmærket?

Alle kan vel nikke kende ved Blizzard og alle deres topsælgende spil? De ved hvad de laver, gør det på en fed måde og bliver nok ved med det.

Go to Top of Page

loonitun
Medlem

Denmark
39 Posts

Posted - 05/08/2009 :  17:05:39  Show Profile  Visit loonitun's Homepage  Reply with Quote
jeg kunne godt lide dette spil http://www.rdklein.com/poc/classic/index.html da jeg var mindre :D som man kan se var grafikken efter dagens standard, og hvis jeg husker rigtig heller ikke super dengang... dog syntes jeg det var super underholdene
Go to Top of Page

Prowler
Medlem

Galleri: 2 stk.

Denmark
106 Posts

Posted - 06/08/2009 :  11:48:36  Show Profile  Click to see Prowler's MSN Messenger address  Reply with Quote
Uha, jeg huske tydeligt timevis af underholdning på Amiga med spillet Fragile Alliance (K240), det var gameplay og strategi af bedste kaliber, og det er ikke langt tid siden, at jeg prøvede det igen, og det holder stadigvæk http://en.wikipedia.org/wiki/Fragile_Allegiance

Jeg ser det sådan, at hvis gameplayet holder, så er lækker grafik bare bonus, men absolut ikke en decideret nødvendighed for at kunne nyde et spil... 7-kabale, Skak og Risk kan jo også være underholdende

Go to Top of Page

Skell
Medlem

8 Posts

Posted - 06/10/2009 :  15:35:21  Show Profile  Visit Skell's Homepage  Reply with Quote
Dwarf Fortress er et rigtigt godt eksempel på et godt spil med godt gameplay, som kun har forskellige symboler som grafik.

Der er mange gode eksempler på dårlige spil med god grafik, men med elendigt gameplay, de bedste eksempler finder du ved at leder efter spil, der er baseret på en film. Men det er nu også meget nødvendigt at have god grafik for at fans ikke begynder at klage over at deres helts figur er helt forkert.

Dwarf Fortress spilles ikke af mange fordi grafikken ikke er tillokkende, men de som spiller det bliver ved med at spille det. Imens spil med god grafik, men dårligt gameplay kan blive solgt i et stort antal, men mister hurtigt sine spillere.

Så gameplay før grafik for spillerne og grafik før gameplay for firmaer, som bare vil tjene kassen og miste deres gode ryg.

Det er lidt det samme i film branchen, en film med et godt kamera behøver ikke være en god film. Der er enda film, som er lavet med dårlige kameraer og dårligt udstyr hvor den ringe kvalitet faktisk gav filmen et pluds for atmosfæren.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
3DMaxer.dk © 2000-2008 3DMaxer.dk Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000
© 2000-2011 3DMaxer.dk | [email protected]

lv tasker louis vuitton tasker louis vuitton mulberry outlet mulberry clutch mulberry alexa
mulberry alexa mulberry clutch mulberry outlet louis vuitton København louis vuitton louis vuitton tasker nike air max 2014 nike air max sko nike air max 1 nike free tilbud nike free 5.0 dame nike free 3.0 nike roshe run nike roshe run women nike roshe