Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Blandet
 Projekthjælp
 jeg Søger Lære/praktik plads: Medie Grafiker
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

swatski
Medlem

Galleri: 3 stk.

Denmark
254 Posts

Posted - 26/03/2007 :  11:00:54  Show Profile  Click to see swatski's MSN Messenger address  Reply with Quote
ok

nu er det jo som Multi mediegrafiker:

og det vil jo sige at jeg skal arbejde med flere former for medie programmer:

kunne det være en ide at lave ting som:

wallpapers, 3D billeder, web-layouts.

hade også tænkt på at lave et eller andet med noget video..... men kan det ikke gå hen at blive alt for meget af det søde....

The object of war is not to die for your country
but to make the other bastard die for his!!

leder efter læreplads som Mediegrafiker (lige meget hvor i danmark)
Go to Top of Page

Abomb
Medlem

Denmark
15 Posts

Posted - 26/03/2007 :  13:55:38  Show Profile  Click to see Abomb's MSN Messenger address  Reply with Quote
Det kommer jo an på hvor du vil søge hen..

Hvis du søger hos et webdesigner firma som laver kode og flash skal du gerne have noget flash og layouts i det portfolio..

Men hvis du søger ind i et 3d firma ville det jo være smart at lavet noget 3d :D

Du skal huske det er under din udannelse at du lære webdesign, kode osv.. Det er bare et plus hvis du kan det i forvejen.
Go to Top of Page

swatski
Medlem

Denmark
254 Posts

Posted - 26/03/2007 :  14:11:57  Show Profile  Click to see swatski's MSN Messenger address  Reply with Quote
jo ved godt at det er en fordel at kunne noget i forvejen

sagen er også, hvor meget skal man sende ind til det pågælden firma.

det kan jo sagtens være et firma som beskæftigere sig med flere former for medie.

Go to Top of Page

swatski
Medlem

Denmark
254 Posts

Posted - 27/03/2007 :  10:25:36  Show Profile  Click to see swatski's MSN Messenger address  Reply with Quote
hvornår er det for meget.... hvor meget ville være passende at sende ind....

sidder der nogle folk der ude med noget rutine eller nogle firmaledere som kan svare på hvad der ville være en passende portfolio....

Mvh Swatski

Go to Top of Page

Michael-k
Medlem

Denmark
4704 Posts

Posted - 27/03/2007 :  10:37:38  Show Profile  Click to see Michael-k's MSN Messenger address  Reply with Quote
Lav et og lad os bedømme, det er lidt svært at se hvad det er du vil og ikke vil, så prøv at lave noget :)

[MK]

Art is dead this is pop !!
Go to Top of Page

swatski
Medlem

Denmark
254 Posts

Posted - 27/03/2007 :  10:59:40  Show Profile  Click to see swatski's MSN Messenger address  Reply with Quote
hmmm nu er det sådan at jeg er i gang med lave min hjemmeside.
der vil der forhåbenlig komme et galleri meget snart hvor man skal kunne se hvad jeg roder med...
indtil videre er siden ikke færdig og måske også en del uoverskuligt
men, det med at rode med web er en ny ting for mig da jeg hovedsagligt har rodet med 2d og 3d.
Og jeg har aldrig modtaget nogle former for undervisning i web

hvad ville være passende at sende ind til et allaround firma. som beskæftigere sig med lidt af det hele...

3 billedere med 3d, 3 billedere med 2d og 3 billedere web layout. er det for meget eller for lidt

denne tråd kan senere bliver brugt af andre mennesker som får de samme problemmer som mig

mvh swatski

Go to Top of Page

Martin Andersen
Medlem

Bahamas
2696 Posts

Posted - 27/03/2007 :  19:35:26  Show Profile  Visit Martin Andersen's Homepage  Reply with Quote
hey dude!

i photoshop er der File > Automate > Webgallery

Den kan lave en hel mappe af billeder om til en hjemmeside
Det er meer end rigeligt til firmaer

4-5 Gode 3d billeder er nok.

Martin Andersen - www.3d-designer.dk

Edited by - Martin Andersen on 27/03/2007 19:36:08
Go to Top of Page

swatski
Medlem

Denmark
254 Posts

Posted - 28/03/2007 :  08:32:30  Show Profile  Click to see swatski's MSN Messenger address  Reply with Quote
hey martin

tak for dit svar. jeg vil tag et kig på det lige så snart jeg kan

mvh Swatski

Go to Top of Page

swatski
Medlem

Denmark
254 Posts

Posted - 18/06/2007 :  14:44:42  Show Profile  Click to see swatski's MSN Messenger address  Reply with Quote
tjaaaaa som tiden går og klokken slår og jeg for alvorg er ved at kunne indse at skolen tiden nærmere sig, og at virkeligheden er ved at gå op for en, og at ens resultaer af ens søgning på firmere som måske kunne mangle en mediegrafiker elev stadig ikke har givet pote.

men syntes også det kan være lidt svært at skulle lede efter en læreplads når man nu ikke har har noget at vise frem, af det man skal lære på skolen.

Men vis der er nogle som ved noget om en ledig stilling som Mediegrafiker elev, så må de meget gerne lave et indlæg.

( jeg har brug for alt den hjælp jeg kan få)
jeg er villig til at sætte en kasse bajer på højkant til den som kan hjælpe mig til en læreplads

Go to Top of Page

Tue Kappel
Medlem

Galleri: 2 stk.

Denmark
2545 Posts

Posted - 18/06/2007 :  15:26:07  Show Profile  Visit Tue Kappel's Homepage  Click to see Tue Kappel's MSN Messenger address  Reply with Quote
men har du fået lavet noget at vise?
Vil ikke anbefale dig, hvis jeg ikke har nogle referencer på dig.
Go to Top of Page

swatski
Medlem

Denmark
254 Posts

Posted - 19/06/2007 :  08:55:02  Show Profile  Click to see swatski's MSN Messenger address  Reply with Quote
hey tue

nej det er klart nok

har fået lavet mig en hjemmeside men den er stadig ikke helt færdig.

men der kan man se lidt hvad jeg har lavet..... bare et lille udplug i mit galleri, man må lige bære over med mig at siden ikke er færdig,
men da jeg ikke har noget erfaring i nu med at lave hjemmesider på "hardstyle" niveau så er der en del fejl på siden.

prøv at leve med det

www.swatski.dk

Go to Top of Page

doffer
Moderator

Galleri: 1 stk.

Denmark
6018 Posts

Posted - 19/06/2007 :  10:29:29  Show Profile  Visit doffer's Homepage  Click to see doffer's MSN Messenger address  Reply with Quote
Har du selv tegnet alle de tegninger der er derinde?
Dem med Ninja´erne, hulk osv.?

quote:
men der kan man se lidt hvad jeg har lavet..... bare et lille udplug i mit galleri, man må lige bære over med mig at siden ikke er færdig,
men da jeg ikke har noget erfaring i nu med at lave hjemmesider på "hardstyle" niveau så er der en del fejl på siden.

prøv at leve med det

Tjae, i sidste ende er det jo dig der må leve med det :)
Du skal jo sælge dig selv ;)

Christoffer Andersen www.doffer.dk
// Me doing a giraffe on YouTube
Go to Top of Page

thekapow
Medlem

Denmark
664 Posts

Posted - 19/06/2007 :  11:11:43  Show Profile  Click to see thekapow's MSN Messenger address  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Abomb

Puuhaa..
Min liste startede med Zikadias, Zeropoint og Zeitguyz, så havde jeg også sådan nogen som A-film, Deadline, GuppyWorks, IOI osv..

hvis nogen skulle få held til at søge ind hos deadline games, kan det jo være vi ses, jeg sidder i QA afdelingen..:)

hmm.. sad lige og kiggede dit portefølje igennem, jeg gætter på at største delen af de billeder har processen bestået i at du har fundet et billede på google, og skrevet dit navn sejt hen over.. hvis jeg har ret, så tror du lige skal tænke dig om en ekstra gang før du sender det ud for det kan virke fejlagtigt, hvis de tror, det rent faktisk er dig, der fx har lavet bilen.. (hvilket jeg ikke ved om du har, for du mangler at skrive en tekst til hver..) en af de ting der skal fremgå i dit portefølje er.. processen hen mod dit billede.. gerne skitser, tanker du har gjort dig ogsv.. det mangler..:/ en del virksomhedder vil vide hvordan du tænker.. så kan det tekniske komme bagefter..

edit: det er dem, der hedder www.cartype.com som ejer dit bil billede, fandt jeg ud af efter 30 sek reseach.. det skal du altså skrive, når det ikke er dig, der har lavet den..

Edited by - thekapow on 19/06/2007 11:33:10
Go to Top of Page

Tue Kappel
Medlem

Galleri: 2 stk.

Denmark
2545 Posts

Posted - 19/06/2007 :  11:51:32  Show Profile  Visit Tue Kappel's Homepage  Click to see Tue Kappel's MSN Messenger address  Reply with Quote
du har jo ikke rigtig lavet noget 3D, så jeg tror ikke jeg kender nogen steder jeg kan anbefale dig. held og lykke med at søge.

Edited by - Tue Kappel on 19/06/2007 12:59:32
Go to Top of Page

Dan Andersen
Medlem

Galleri: 7 stk.

Denmark
625 Posts

Posted - 19/06/2007 :  11:55:10  Show Profile  Visit Dan Andersen's Homepage  Send Dan Andersen an ICQ Message  Click to see Dan Andersen's MSN Messenger address  Reply with Quote
Jeg tror ikke mediegrafikere laver 3d - nærmere webdesign, dtp og den slags?

http://www.dan3d.dk
Go to Top of Page

Prolabdesign
Medlem

Denmark
17 Posts

Posted - 19/06/2007 :  12:00:58  Show Profile  Visit Prolabdesign's Homepage  Click to see Prolabdesign's MSN Messenger address  Reply with Quote
Jeg læser selv til Multimediedesigner hvilket ikke er helt det samme. Det er mere med fokus på web og interaktive medier. Nu kan jeg lige komme med min erfaring.

Jeg startede ud med at lave et portfolio hvor de fleste af mine ting lå. Jeg begyndte derefter at deltage på diverse foraer omhandlene, flash, photoshop, grafk, design, kunst. Altså ting som var relevant i forhold til min uddannelse. Jeg begydnte så småt at få tilbud fra forskellige virksomheder og jeg har ca. fået 4-5 forskellige tilbud fra webbureauer rundt omkring i landet så jeg kunne helt sælg vælge.

Skab dig et ry og få dig som de andre siger et solidt portfolio. Det er ikke nok bare at komme til timerne og følge med. Du bliver nød til at lave noget ekstra.

Held og lykke med det :)

Portfolio: http://www.prolab-design.dk
Go to Top of Page

Ahrengot
Medlem

Denmark
145 Posts

Posted - 19/06/2007 :  17:38:06  Show Profile  Visit Ahrengot's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Dan Andersen

Jeg tror ikke mediegrafikere laver 3d - nærmere webdesign, dtp og den slags?

Præcis.. og så selvfølgeligt podcasts! :o

Podcasts og Fotoblog
http://web.mac.com/ahrengot
Go to Top of Page

thekapow
Medlem

Denmark
664 Posts

Posted - 19/06/2007 :  17:54:10  Show Profile  Click to see thekapow's MSN Messenger address  Reply with Quote
en af mine venner er multimedie designer, og han stødte overhovedet ikke på 3D under uddannelsen, men flash, interaktive ting ogsv.. han lavede dog selv noget hvor han integrerede noget 3D i noget flash stads.. men det måtte han selv ligge og rode med..

Edited by - thekapow on 19/06/2007 17:54:25
Go to Top of Page

swatski
Medlem

Denmark
254 Posts

Posted - 19/06/2007 :  19:03:31  Show Profile  Click to see swatski's MSN Messenger address  Reply with Quote
hey hey guys

tak for jeres svar på både godt og ondt

der er 1 billede som jeg ikke selv har lavet men hvor jeg har kontaktet ham som har lavet billede for at spørge om han ville dele sit ninja billede, hvor efter jeg fik den kun med en outline i en større opløsning hvor efter jeg selv har tilføjet lidt ekstra på den.

Hulken har jeg lavet efter en skitse fra et gamereactor blad som jeg hade liggende hjemme.

baben i pink er lavet ud fra et billede jeg engang fandt, som jeg har lavet til outline og slettet en masse omkring hende og bare gjort billede så "stilren" som muligt.

Lambo'en er heller ikke mig ( kun opsætningen af tekst og wrap og den slags. (en af mine første billedere)

men alt andet har jeg selv lavet.

det er bare nogle tilfældige billedere, bruger mere siden til at øve mig i første omgang. men sammentidig gøre folk opmærksom på at jeg er her.

regnede med at først senere når jeg "BEGYNDTE" at lære noget for alvor på skolen at siden skulle bruges til noget fornuftigt. (reference og portifolie andre ting)

edit: thekapow ja vil godt indrømme at mit navn står der mange gang men billederne var i første omgang bare beregnet til wallpapers..

------------------------------------------------------------------

Men selve uddannelsen tror jeg der er stor forvirring omkring, fordi:

1) mange tror det er en uddannelse som mest henvender sig til 3D selv om det meste af arbejde er 2D ( man laver brochure, reklamer til avis, tv, og blade osv.

2) det er også en uddannelse som har skiftet navn mange gange, efter hvad jeg fik af vide fra min vejledere. bliver enda også selv i trivl om hvad uddannelsen ren faktisk hedder.

Edited by - swatski on 19/06/2007 19:11:40
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
3DMaxer.dk © 2000-2006 3DMaxer.dk Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000
© 2000-2007 3DMaxer.dk | [email protected]