Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Programmer
 Blender
 Lave nogle fede tekster, men how dog?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

dr jones
Medlem

15 Posts

Posted - 24/11/2004 :  22:36:15  Show Profile  Click to see dr jones's MSN Messenger address  Reply with Quote
Hvordan kan man lave (let) f.eks. en svedig overskrift i blender? Er der en for for text editor som gør det lettere, og hvor man bagefter bare kan smide nogle teksturer på?¨
Eller skal man bare have et andet program.

Benzonvon3D
Medlem

Galleri: 1 stk.

Denmark
251 Posts

Posted - 24/11/2004 :  22:40:27  Show Profile  Visit Benzonvon3D's Homepage  Reply with Quote
Fisk

Toppen af dovenskab, er at gøre alting rigtigt første gang.

www.3dartist.dk
Go to Top of Page

dr jones
Medlem

15 Posts

Posted - 24/11/2004 :  22:43:29  Show Profile  Click to see dr jones's MSN Messenger address  Reply with Quote
Fisk?
Sig mig engang, har jeg mon formuleret mig forkert?
Go to Top of Page

ctc-3d
Medlem

Galleri: 6 stk.

Denmark
1669 Posts

Posted - 24/11/2004 :  22:44:44  Show Profile  Visit ctc-3d's Homepage  Click to see ctc-3d's MSN Messenger address  Reply with Quote
du kan jo altid lave overskriften i box ligesom alt mulig andet, og så læg texture på ligesom alt mulig andet...

elelrs så er der et godt program som er god til netop tekster... Ulead Cool 3d, som har inbygget en masse funktioner til en "fed overskrift" f.eks. ild, lyn i bg, is bogstaver osv...

www.ctcsite.dk - [email protected]
Mine billeder er ligesom Gaudi's kirke... Der er arbejdet på dem i 100 år og de er alligevel kun halvt færdig
opret bruger på www.sciencenet.dk
Go to Top of Page

dr jones
Medlem

15 Posts

Posted - 24/11/2004 :  22:52:28  Show Profile  Click to see dr jones's MSN Messenger address  Reply with Quote
Box ?jamen nej, det kan jeg sgu ik finde ud af, alså det hvor man selv skal sidde og hive og trække? Det der andet program, er det noget der koster knaster?
Go to Top of Page

ctc-3d
Medlem

Denmark
1669 Posts

Posted - 24/11/2004 :  23:11:33  Show Profile  Visit ctc-3d's Homepage  Click to see ctc-3d's MSN Messenger address  Reply with Quote
http://www.ulead.com/cool3d/runme.htm
ja det koster en god håndfuld, men man kan download en 30 dages trail

Mine billeder er ligesom Gaudi's kirke... Der er arbejdet på dem i 100 år og de er alligevel kun halvt færdig
Go to Top of Page

dr jones
Medlem

15 Posts

Posted - 24/11/2004 :  23:22:55  Show Profile  Click to see dr jones's MSN Messenger address  Reply with Quote
har jeg lige gjort..
men hvordan ændrer man farven på teksten?
og kan man overhovedet sætte egne tekstuere ind?
Go to Top of Page

ctc-3d
Medlem

Denmark
1669 Posts

Posted - 24/11/2004 :  23:25:01  Show Profile  Visit ctc-3d's Homepage  Click to see ctc-3d's MSN Messenger address  Reply with Quote
kender ikk programmet ret godt, men så vidt jeg husker er der nederst en menu hvor man kan trække forskellige textures, effekter o.lign op på teksten...

ellers så kig her: http://www.ulead.com/cool3d/samples.htm
eller her http://www.ulead.com/learning/cool3d.htm

Edited by - ctc-3d on 24/11/2004 23:26:09
Go to Top of Page

dr jones
Medlem

15 Posts

Posted - 24/11/2004 :  23:38:03  Show Profile  Click to see dr jones's MSN Messenger address  Reply with Quote
Mange tak for hjælpen
Go to Top of Page

3d-empire
Medlem

Galleri: 4 stk.

Denmark
333 Posts

Posted - 24/11/2004 :  23:40:32  Show Profile  Visit 3d-empire's Homepage  Click to see 3d-empire's MSN Messenger address  Reply with Quote
her er også en hjemmeside hvor man kan lave overskrifter.
ikke de fedeste i verden, men den er meget sjov..
http://www.cooltext.com/

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Luke, at that speed, are you sure you will be able to pull out in time??
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
-- www.3d-empire.dk -- www.3dart.dk ---------------------------------------------
Go to Top of Page

Tommy Helgevold
Medlem

Denmark
2262 Posts

Posted - 25/11/2004 :  10:31:15  Show Profile  Visit Tommy Helgevold's Homepage  Reply with Quote
Det er da piece of cake at lave fede overskrifter i Blender.

1)Tryk space tasten
2)Vælg text
3)skriv text
4)Tryk tab for at gå ud af editmesh mode
5)Nu burde teksten være "extruderet" til 3d
6)Tryk F9 for at gå til Edit-menuerne (skalt tastes når man har musemarkøren over den nederste menu)
7)Kig under "Curve and Surface" menuen og vælg ext1: til 0.040
8)Vælg ext2: til 0.016 - Voila, fed 3d tekst m/afrundede hjørner.

Teksturer? Ingen problem...læs min tutorial tråd og lær
basis-brug af blender så kan du lave fine texturer på din 3d-tekst.

/T

Tommy Helgevold

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To: