| Author |
Topic  |
|
Frederik Storm
Medlem

Denmark
1119 Posts |
Posted - 29/05/2010 : 18:01:53
|
Altså som jeg skrev tidligere så ved jeg ikke alverden om voxels, men man skal da virke op i nogle latterligt komplekse modeller før det bliver et problem ik? (Spørger da jeg ikke er 100% sikker) Har primært læst om det her: http://www.3d-coat.com/voxel-sculpting/
Men hvad er fordelen ved at bruge polygoner? Med voxels kan du uden problemer lave huller i din sculpt, merge objekter osv. Og om du bruger tesselation eller voxels, så kommer du til at tænke på din topology før du eksportere modellen.
Edit: +1 til sørens besked :D |
www.frederikstorm.dk
|
Edited by - Frederik Storm on 29/05/2010 18:09:43 |
 |
|
|
Tommy Helgevold
Medlem

Denmark
5437 Posts |
|
|
Frederik Storm
Medlem

Denmark
1119 Posts |
|
|
Louison
Medlem

Galleri: 4 stk.
 Denmark
266 Posts |
Posted - 29/05/2010 : 22:54:35
|
Er enig med Søren - at det ville være kanon til at "retopology" - især hvis man vil lave et normal map eller andet i den dur. Det må jeg teste - hvis der er nogle der allerede har testet, ville det være fedt at høre lidt om resultaterne.
Personligt er jeg ikke vild med den tesselation Sculptris udføre - det virker ikke helt "clean" - og synes som sagt at den laver små rynker - er der nogen der foruden mig har erfaret dette? |
Jacob Louison Bruun www.louisonart.com Concept & Game Artist - - - online showcase- - - [Clayman=old nick] |
 |
|
|
Frederik Storm
Medlem

Denmark
1119 Posts |
Posted - 30/05/2010 : 10:40:15
|
Clayman, jeg oplevede det samme, især hvis jeg brugte inflate brush, gav det en del grimme deformationer. Men med reduce brush og smooth kan du fjerne disse steder  |
www.frederikstorm.dk
|
 |
|
|
Louison
Medlem

Galleri: 4 stk.
 Denmark
266 Posts |
Posted - 30/05/2010 : 14:21:52
|
| Storm - ok, brugte dog ikke inflate brush, men reduce brush lyder handy :) ...det jeg har været ude for er næsten ikke til at se, men ok så er det måske noget man kan leve med :O :) ..eller? |
Jacob Louison Bruun www.louisonart.com Concept & Game Artist - - - online showcase- - - [Clayman=old nick] |
 |
|
|
Frederik Storm
Medlem

Denmark
1119 Posts |
|
|
|
Topic  |
|