| Author |
Topic  |
|
|
Dark Wing Duck
Medlem

Denmark
90 Posts |
Posted - 02/05/2009 : 16:49:54
|
Hey, sad og tænkte på om der findes Blender crash curser? Jeg ved godt at man kan tage et kapitel i forskellige guides om ugen, derhjemme, men tænker på at man måske så ikke lærer best practices fra starten af. Kan huske da jeg lærte AE og Flash selv, at der gik lang tid før jeg fik sansen for programmerne
|
|
|
Tommy Helgevold
Medlem

Denmark
5436 Posts |
|
|
marve
Moderator

Denmark
2920 Posts |
Posted - 03/05/2009 : 21:52:02
|
... Og selvfølgelig skal du lige starte med Tommys egen danske guide, klik på Tommys profil find linket til hjemmesiden!  Og faktisk er der også en hel del gode tutorials på Youtube, det er bare at søge. Og nåh ja, selvfølgelig, 555 blender tutorials: http://filmmakeriq.com/general/featured/555-blender-tutorials.html
Jeg tror desværre ikke der er andet for, end at gå igang, og få deltaget i en masse speed-modelling konkurrencer (jeg tror der kører ugentlige konkurrencer på blenderartists.org).
Martin |
 |
|
|
johansrk
Medlem

Denmark
846 Posts |
Posted - 04/05/2009 : 00:18:28
|
| der kører pt en F1 konkurrence. som afslutter om ca 1 måned |
 |
|
|
MikaelK
Medlem

Galleri: 2 stk.
 Denmark
124 Posts |
Posted - 15/09/2009 : 22:02:27
|
Tommy:
Nu ved jeg ikke om du kan lide at undervise, men er der ikke nok kunder i DK, til at du kunne køre et lille kursus, fx som et led i den nye 2.5 version?
|
 |
|
|
Tommy Helgevold
Medlem

Denmark
5436 Posts |
|
|
Jesper Rytter
Medlem

Galleri: 1 stk.
Denmark
126 Posts |
Posted - 16/09/2009 : 00:58:12
|
syntes det er er et super fedt at program som blender eksisterer, men afhaengig af hvad ens ambitioner er. saa vidt jeg ved har autodesk lige her inde for de sidte par dage lanceret en gratis 6 maaneder licens for 3ds max.
ellers hvis man vil have en paen heftig sofware og sidde og oeve sig med kan jeg klart anbefale modo baade kvalitets og prismaesigt.
hvis du gerne vil laere blender ved jeg der er en gut som hedder jason welsh der laver rimlig lige til og avanceret video tutorials af maya, zbrush, mudbox, blender og flere. det eneste minus hvis man skal sige det saadan er du er tvunget til og insalerer et program der hedder Veoh. det er en media player i din brwoser som ogsaa tillader dig og downloade hans film i en hoej oplosnng. derudover navngiver han sine film rimlig lige til selv om de ligger lidt rodet
www.houseoftutorials.com det skulle nok kunne faa dig godt igang |
zeplinn.wordpress.com |
Edited by - Jesper Rytter on 16/09/2009 00:59:22 |
 |
|
|
MikaelK
Medlem

Galleri: 2 stk.
 Denmark
124 Posts |
Posted - 20/09/2009 : 16:25:48
|
Jesper tak for info, men arbejder på en lille macbook (så længe den kan trække det), og der er kun gratis prøve licens til Windows, desværre.
Det startede faktisk med at jeg ville købe Poser 8, som er de priser jeg pt kan være med på, da det mest er for sjovt og en fritidshobby! Men så fandt jeg Blender og har nu lige lært at bruge Game engine, hvilket har givet mig nogle helt andre ideer, da jeg jo så kan lave et lille program :) Og Super link jeg kikker på det.
Men når jeg kan køre det hele gratis, hvorfor så bruge næsten 18k på maxer eller 5k på modo? Hvad kan jeg med dem som Blender ikke kan?
|
 |
|
|
johansrk
Medlem

Denmark
846 Posts |
Posted - 26/09/2009 : 02:40:59
|
| Mit firma digitalent (http://digitalent.dk) tilbyder Blender crash kurser. Det bliver lidt på prøve til at starte med, for at se hvor mange interesserede der henvender sig. Hvis det bliver en succes, kommer der flere kurser med speciale i modellering, animation, effekter, mm |
 |
|
|
Tommy Helgevold
Medlem

Denmark
5436 Posts |
Posted - 26/09/2009 : 06:26:15
|
Jammen tillykke med det da Johan ;) Det var dog rart at se nogen der tør give det en skalle med OpenSource kurser! 
Jeg tror også du kan publicere det på BlenderNation da der ofte publiceres Spanske, Hollandske og kurser i USA der.
Så når du nok ud til et større Blender publikum.
|
HamsterKing.com - Grafik, Nyheder, Elektronik, Forums, Tutorials m.m |
 |
|
|
Jesper Kondrup
Medlem

Denmark
1868 Posts |
Posted - 26/09/2009 : 06:40:39
|
Når den nye blender engang udkommer kunne jeg også godt finde på at hoppe med på sådan et kursus.. alt afhængig af hvor svær læringskurve der er i starten. ;)
Rigtig god idé iøvrigt -og til en ganske fornuftig pris. |
Portfolio: http://www.coindrop.dk Work: http://www.interactivelabproduction.com
|
Edited by - Jesper Kondrup on 26/09/2009 06:43:11 |
 |
|
|
johansrk
Medlem

Denmark
846 Posts |
Posted - 26/09/2009 : 11:11:44
|
Tak Tommy. God ide med at poste på blendernation. Der er de fleste blender folk jo dagligt.
|
 |
|
|
marve
Moderator

Denmark
2920 Posts |
Posted - 26/09/2009 : 13:35:27
|
Det kunne være superfedt hvis de fik den dersens online-collaboration feature fuldt implementeret i Blender, hvor flere kunne connecte til samme scene, og se hinandens modeller osv. Tænk hvor fedt det ville være med undervisning... Så skulle der selvfølgelig være mulighed for chat / diasvisning / tale, at man kan se lærerens musemarkør, osv.  |
 |
|
|
Starhunter
Medlem

Denmark
29 Posts |
Posted - 04/05/2010 : 14:16:50
|
Nu ved jeg godt, at tråden er helt tilbage fra september sidste år, men jeg har faktisk skrevet til dig Johan(eller jer på digitalent.dk) direkte fra jeres site, fordi både jeg og min mand er interesseret i et Blender kursus. Men jeg har aldrig fået svar retur fra jer og opgav det faktisk lidt.
Tilbyder I stadig?
:) |
Strongest is a positive mind. |
 |
|
|
johansrk
Medlem

Denmark
846 Posts |
Posted - 07/05/2010 : 08:29:01
|
Hej Jeg er ked af hvis jeg ikke har fået svaret dig, men det skyldes ikke mindst at jeg har utroligt travlt på mit arbejde, og har sat undervisning i Blender i bero indtil videre.
Dog har jeg overvejet at undervise over videokonference, så i kan sidde hjemme og blive undervist. Har det nogen interesse ? |
 |
|
|
Starhunter
Medlem

Denmark
29 Posts |
Posted - 07/05/2010 : 13:47:34
|
quote: Originally posted by johansrk
Hej Jeg er ked af hvis jeg ikke har fået svaret dig, men det skyldes ikke mindst at jeg har utroligt travlt på mit arbejde, og har sat undervisning i Blender i bero indtil videre.
Dog har jeg overvejet at undervise over videokonference, så i kan sidde hjemme og blive undervist. Har det nogen interesse ?
Hej igen :) Nu ved jeg ikke, hvor du bor henne - men jeg har også forsøgt at høre rundt, om der er nogen, der har lyst til at lave noget 'privat-undervisning'. Om det er som video eller hjemme hos een er for mig lige meget. Prisen er dog ikke helt lige meget ;)
Bor selv i Københavnsområdet.
Og vi kan alle komme ud i for mange opgaver :D kender det godt - så skal der (desværre) prioriteres. Vi sku' 'vote' for lidt flere timer i døgnet!
Tak :)
|
Strongest is a positive mind. |
 |
|
|
Tommy Helgevold
Medlem

Denmark
5436 Posts |
|
|
CC
Medlem

Denmark
31 Posts |
Posted - 25/07/2010 : 17:11:28
|
jeg er faktsik også interesset i undervisning i blender, også max for den sagskyl.
vis der er nogen der tilbyder, bor bare ikke i Københavns området |
 |
|
|
|
| |
Topic  |
|