| Author |
Topic  |
|
|
colorkid
Medlem

36 Posts |
Posted - 24/07/2010 : 19:59:29
|
Hey...
Skal ud og investere i en ny com, er ved at blive sindsyg af dages rendering.
Er sku ikke hardvare specilist, så gode råd er jo altid en dejlig ting :-)
Kan næsten lure mig frem til at en god 3d com skal havde en del ram og et godt grafik kort. Men er der noget der er vigtigere end andet og mærker/versioner der er mere special bygget til formåelet end andre?
Hvis du ligger inde med lidt erfaring eller en gammel en der kan opgraderes så skriv endeligt :-)
Mvh Emil
|
|
|
StupendousMan
Medlem

Denmark
1329 Posts |
Posted - 25/07/2010 : 00:47:43
|
Prøv f.eks. at kigge her: http://www.boxxtech.com/
Så kan du også lære lidt om hvad der kan være i maskinerne når de er gode og måske samle noget selv der har nogle af de samme dele. |
http://3d-animation.dk |
 |
|
|
MikaelK
Medlem

Galleri: 2 stk.
 Denmark
124 Posts |
Posted - 25/07/2010 : 13:03:27
|
| Som jeg har forstået det, kommer det an på hvilke 3D-software programmer du anvender, og hvad disse så understøtter! Og så selvfølgelig omfanget, er det til prof. eller hobby! |
 |
|
|
colorkid
Medlem

36 Posts |
Posted - 25/07/2010 : 17:18:13
|
ja prof eller hobby.. Både og, er grafisk designer by trade, men 3d delen, er en side ting jeg udvikler sideløbende.. Men derfor er det jo stadig rart ikke at skulle vente alt for lang tid.
tror jeg har fundet frem til at jeg skal havde 6 gb ram, så er det bare et spørgsmål om grafikkort. Hvis jeg går efter et godt gamer kort, tror jeg ikke at det kan gå helt galt??
tjek forøvrigt den her satan.. Det kunne sku være fedt at havde den stående oven på-.. http://www.boxxtech.com/products/renderPRO/pro_overview.asp
|
Edited by - colorkid on 25/07/2010 17:21:08 |
 |
|
|
StupendousMan
Medlem

Denmark
1329 Posts |
|
|
Tommy Helgevold
Medlem

Denmark
5436 Posts |
Posted - 27/07/2010 : 19:15:02
|
quote: Originally posted by StupendousMan
Er du sindssyg den er overpriced den renderbox, jesus
Lidt komisk set i sammenhæng med hvad de selv skriver:
"renderPRO makes rendering personal. You don’t need a server room, IT personnel, or budget approval"
Yeah right...de pladser jeg har arbejdet skulle der nok være "budget approval" for bare EN af de der.
 |
HamsterKing.com - Grafik, Nyheder, Elektronik, Forums, Tutorials m.m |
 |
|
|
MikaelK
Medlem

Denmark
124 Posts |
Posted - 27/07/2010 : 19:45:20
|
Helgevold: tjah, ud fra et strengt økonomisk perspektiv, er der sikkert økonomer, der har forsøgt at udregne, hvor mange penge/tid man spare på arbejdskraft (rendertid), holdt oppe imod investeringen. Spørgsmålet er så om man spare noget eller om kvaliteten bare bliver bedre... |
Edited by - MikaelK on 27/07/2010 22:35:06 |
 |
|
|
StupendousMan
Medlem

Denmark
1329 Posts |
Posted - 27/07/2010 : 21:59:42
|
MikaelK : N e j og n e j! Den skal stadigvæk bruge strøm, larmer, bliver varm... og der skal holdes software ved lige. Den giver slet ikke mening, selvom den selvfølgelig er fed. Men det kan gøres for 1/3 uden problemer. |
 |
|
|
MikaelK
Medlem

Denmark
124 Posts |
Posted - 29/07/2010 : 19:53:53
|
StupendousMan: Ja, jeg har faktisk hørt at man kan klare sig med en i7 ;)
Troede forresten at alle 3D-virksomheder havde en vindmølle til at trække skidtet, og at I kun arbejder i blæsevejr!
|
Edited by - MikaelK on 29/07/2010 19:54:56 |
 |
|
|
StupendousMan
Medlem

Denmark
1329 Posts |
Posted - 30/07/2010 : 09:46:23
|
Svaret er ganske simpelt: Aircondition ;) Men jeg synes vindmølle er en rigtig god idé |
 |
|
|
Lex
Medlem

Galleri: 1 stk.
34 Posts |
Posted - 30/07/2010 : 12:34:36
|
Hejsa Ja det er svært at få en computer der kan render hurtigt Jeg har gjort sådan at jeg købte en EXON maskine med masser af ram
Har prøvet et 8800gts og Quadro fx 1700 Der er sådan set ikke forskel hvad jeg lige kunne se Der er jo mange muligheder for at panne sin scene hurtig og spare penge på et super kort
Så jeg kan render på den ene scene og arbejde på den anden Det virker super fint
Sætter den ene på under low i joblisten så den arbejder i baggrunden så har jeg kun en maskine.
Det kan fungere hvis man selvfølig har et lille budget Er man Proffff som StupendousMan ville jeg nok ha en lille render farm i kældren (men så har man jo ikke kælderkolde pils)
Der jo så mange muligheder i dag og næsten ubegrænset bare man har kassen og opgaverne ikke
|
 |
|
|
Lex
Medlem

34 Posts |
Posted - 30/07/2010 : 12:34:40
|
Hejsa Ja det er svært at få en computer der kan render hurtigt Jeg har gjort sådan at jeg købte en EXON maskine med masser af ram
Har prøvet et 8800gts til 300 kr og Quadro fx 1700 til 1200kr Der er sådan set ikke forskel hvad jeg lige kunne se Der er jo mange muligheder for at panne sin scene hurtig og spare penge på et super kort så der er jo en del at spare
Så jeg kan render på den ene scene og arbejde på den anden Det virker super fint
Sætter den ene på under low i joblisten så den arbejder i baggrunden så har jeg kun en maskine.
Det kan fungere hvis man selvfølig har et lille budget Er man Proffff som StupendousMan ville jeg nok ha en lille render farm i kældren (men så har man jo ikke kælderkolde pils)
Der jo så mange muligheder i dag og næsten ubegrænset bare man har kassen og opgaverne ikke
|
Edited by - Lex on 30/07/2010 12:40:58 |
 |
|
|
StupendousMan
Medlem

Denmark
1329 Posts |
Posted - 30/07/2010 : 22:38:40
|
Jeg vil da gerne give dig opskriften på at rendere HURTIGT og effektivt - jeg har prøvet lidt af hvert... dette er den optimale løsning i mit sted:
1. Find et en mellem/mindre virksomhed på nettet der sælger samlede computere. Det lykkedes mig at finde en maskine der var næsten lige i øjet.
2. Tag kontakt og sig du synes deres kampagne tilbud er en god pris, men du vil egentlig gerne spare grafikkortet helt væk eller i hvert fald have det aller billigste.
3. Foretag eventuelle tilkøb, f.eks. RAM. Foreslå at fragten er gratis hvis du tager mere ram e.lign.
Når du nu modtager dit nye I7 monster med 2 års dejlig reklamations-ret, så tager du lige loader BIOS. Her sætter du FSB'en op så du rammer lad os sige 3,2 GHZ på din nyindkøbte 2,6 ghz CPU. (Det skader IKKE - har kørt med det MEGET og LÆNGE 100% stabilt og på adskillige maskiner)
Ja... så mangler du det svære, nemlig at finde noget der skal renderes
PS: husk vindmøllen for nu bliver der varmt |
 |
|
|
Lex
Medlem

34 Posts |
Posted - 31/07/2010 : 10:49:40
|
ja at render hurtigt er jo altid en hemmelighed Det er svært at få nogen til at give en sine hemmeligheder det er jo der det ligger i at tjene penge tror jeg
Købte osse på samme måde som du nævner StupendousMan men kan bedre lide Xeon Det er ikke dyre som så Ved godt at man kan overclokke de nye Xeon med bundkort Evga sr2 men købte det ikke overclokker ikke
Det er jo altid Budget der styre |
 |
|
|
Lex
Medlem

34 Posts |
Posted - 31/07/2010 : 10:51:15
|
ja at render hurtigt er jo altid en hemmelighed Det er svært at få nogen til at give en sine hemmeligheder det er jo der det ligger i at tjene penge tror jeg
Købte osse på samme måde som du nævner StupendousMan men kan bedre lide Xeon Det er ikke dyre som så Ved godt at man kan overclokke de nye Xeon med bundkort Evga sr2 men købte det ikke overclokker ikke
Det er jo altid Budget der styre |
 |
|
|
MikaelK
Medlem

Denmark
124 Posts |
Posted - 02/08/2010 : 16:24:44
|
PS: Hvis vindmøller eller solpaneller ikke lige er sagen, så er det her måske en mulighed http://www.business.dk/webtv/clip/93/11031 lol
|
Edited by - MikaelK on 02/08/2010 16:48:29 |
 |
|
|
StupendousMan
Medlem

Denmark
1329 Posts |
Posted - 02/08/2010 : 19:35:39
|
Haha hvilket marketing stunt - gad vide om vi så både kan få en SMILEY, Bære "Grøn"-virksomhed mærkatet samt få EU støtte?  |
 |
|
|
MikaelK
Medlem

Denmark
124 Posts |
|
|
|