| Author |
Topic  |
|
n/a
deleted

![]() 430 Posts |
Posted - 29/07/2003 : 09:22:36
|
Cycron: Nu holder du fandme. Der er vel en grund til at ILM og andre store firmaer er gået over til Mental Ray? Ja Mental Ray 2.1 til max var en gang fis. Nej læs du lidt på lektien før du udtaler dig ik? |
Tom Terror |
 |
|
|
Geniel
Medlem

24 Posts |
Posted - 29/07/2003 : 11:37:04
|
quote:
Jeg ser frem til en Max6'er - forhåbentlig kommer den med en Boolean-funktion der virker...? Der er alt jeg vil have... jeg er ikke så krævende... kan der ikke blive en lille Boolean til os maxere...? En som virker...?
Har du prøvet PowerBooleans Plug-in? Det virker fint.
|
 |
|
|
cycron
Medlem

Denmark
127 Posts |
Posted - 29/07/2003 : 12:40:31
|
@VitaminX
Gået over til ? - Kan du bruge Brazil, Vray og fRender på andre platforme end 3dsmax, nej - hvilke programmer bliver der brugt mest i industrien: Maya og XSI..hmm. Ja, Mental Ray er brugt i f.eks. Panic Room og Hulk - og der vises det tydeligt at det ikke er en dårlig render - MEN, den er langsom, meget langsom..og som du selv siger, så var det noget værre noget til 3dsmax. Jeg tror ikke at MR på nogen måde er hurtigere end 3dsmax's radiosity og GI - måske raytrace..men ikke andet. Nu har jeg også selv erfaringer med MR - både til Maya og 3dsmax..og i forhold til f.eks. Brazil og fRender, så holder den slet ikke. |
 |
|
|
n/a
deleted

![]() 430 Posts |
Posted - 29/07/2003 : 14:24:30
|
| Oke du snakker om Mental Ray til 3dsmax eller hvad? Jeg snakker generelt. Synes ikke den er langsom, og slet ikke i XSI som jeg selv benytter. Jeg ved ikke hvordan den fungerer i Maya, men det handler jo om at tweake den. Har aldrig benyttet Brazil eller Final Render, men jeg er pænt sikker på at Mental Ray er en af de hurtigste renderer på markedet idag. Måske ikke den hurtigste, men den kan i hvert fald sit kram. |
Tom Terror |
 |
|
|
cycron
Medlem

Denmark
127 Posts |
Posted - 29/07/2003 : 14:45:19
|
[edit]@VitaminX
Okay, nu må jeg lige sige pænt undskyld - MR kører rigtig godt i XSI - men på alt andet kører det dårligt og langsomt. Jeg tror der kommer store ændringer når først Brazil bliver portet til Maya, og fRender kommer i en standalone render ligesom Renderman. Det er vigtigt at der kan programmeres shaders og lignende til en render i industrien. Det skulle være let i MR i forhold til Renderman, det er også en af grundene til at de bruger den. |
Edited by - cycron on 29/07/2003 14:55:57 |
 |
|
|
max
Moderator

Denmark
7260 Posts |
Posted - 29/07/2003 : 15:44:07
|
Ja stop den flamewar, cycron  Der findes ikke "Den bedste render". MR har et standardiseret shader programmeringssprog som SIN stærke side. Og så kan den køre standalone. Måske er der også noget med HW rendering / render drive ???
Så det.....gør den, hverken mere eller mindre  |
Max4user - freelancer ordinaire
"Al begyndelse er svær, især i starten". Max. |
 |
|
|
Tommy Helgevold
Medlem

Denmark
5437 Posts |
Posted - 29/07/2003 : 18:38:21
|
Rygterne er faktisk ikke helt usanne....
Alle de ting som der bliver nævnt i den liste har jeg over længere tid hørt i Discreet's eget forum.
Der er rimelig pålidelige sources omkring Mental Ray, der slippes en bombe rimelig snart - for det ikke skal være løgn skal der vissnok være flere Discreet underafdelinger f.eks i Kina der allerede har startet forhåndssalget af Max 6 (læst i discreet's forum!)
så mon om der ikke kommer en surprise-bombe om gaaaanske kort tid. 
Og hvis 3dstudio max rent faktisk indeholder de seje features - tror jeg sq at jeg opgraderer.
Ehrm *host* no sooner said than done:
http://www.discreet.com/products/3dsmax6/
Weee - sikke en pakke!
|
HamsterKing.com - Grafik, Nyheder, Elektronik, Forums, Tutorials m.m |
Edited by - Tommy Helgevold on 29/07/2003 18:48:25 |
 |
|
|
max
Moderator

Denmark
7260 Posts |
Posted - 29/07/2003 : 20:06:14
|
SUVERENT..... Og god timing, max5 fik også løftet sløret under Siggraph sidste år. !
Så just man er kommet halvt igennem de nye feature i 5'eren så kommer 6'eren ...
Presse meddelelsen: De kommer ikke release nærmere end i løbet af efteråret. Men de har prissat den.....http://www.discreet.com/press/
|
Max4user - freelancer ordinaire
"Al begyndelse er svær, især i starten". Max. |
Edited by - max on 29/07/2003 20:17:03 |
 |
|
|
Flemming Hansen
Medlem

Liechtenstein
3485 Posts |
Posted - 29/07/2003 : 20:56:12
|
| Hyggeligt ! Og mon ikke MR har fået fikset de gnidninger de havde med 3dsmax (som cycron beskrev). Men jeg tror der kommer en ordenlig gang nummiebankeri i fremtiden. |
Life is wonderful - without it you will die. |
 |
|
|
Martin Bech
Medlem

Galleri: 9 stk.
 Denmark
2779 Posts |
|
|
Flemming Hansen
Medlem

Liechtenstein
3485 Posts |
Posted - 30/07/2003 : 10:43:41
|
quote: The English version of 3ds max 6 is currently scheduled for release this fall...
det var sku da hurtigere end jeg regnede med. |
 |
|
|
Nick Jensen
Moderator

Denmark
6622 Posts |
Posted - 30/07/2003 : 10:49:54
|
well - med de nuværende valutakurser bliver det til ca. 23.000 kr for en fuld licens. Det er da ikke så galt. Det er dog baseret på US prisen. Spørgsmålet er så om ikke den lige får et nøk op når de danske importører henter den hjem.
Cheers |
Nick B. Jensen a.k.a. HateTank ---- P o l y g o n P i m p ---- PolygoN PooP|hatetank.dk ------------------------------------- "No! No try! Do, or do not. There is no try." - Yoda |
 |
|
|
Flemming Hansen
Medlem

Liechtenstein
3485 Posts |
Posted - 30/07/2003 : 11:02:18
|
| Jow... men jeg vil tro den kommer til at ligge på ca. 35. Men det er sku heller ikke galt for alt det guf man får med. |
 |
|
|
Nick Jensen
Moderator

Denmark
6622 Posts |
Posted - 30/07/2003 : 11:06:26
|
Tjah - men jeg synes nu det er noget svineri at de skal koste slutbrugeren 12.000 ekstra, bare fordi man bor i Danmark. Tror med fordel man kan alliere sig med en bekendt i USA, og bestille den vej. For 12.000 kroner kan man lige få Photoshop og måske endda Dreamweaver. Men lad os nu se.
Cheers
|
Nick B. Jensen a.k.a. HateTank ---- P o l y g o n P i m p ---- PolygoN PooP|hatetank.dk ------------------------------------- "No! No try! Do, or do not. There is no try." - Yoda |
 |
|
|
Flemming Hansen
Medlem

Liechtenstein
3485 Posts |
Posted - 30/07/2003 : 11:12:48
|
Ja, det har du ret i. Mon ikke vi kan overtale Cyborg til at blive derovre i et par måneder mere  |
 |
|
|
Søren Andersen
Medlem

Denmark
1408 Posts |
Posted - 30/07/2003 : 11:20:50
|
De specs der står på discreets hp er imo langt fra godt nok. De skriver intet om at max skulle være skrevet om fra bunden af så performance/stabilitet er bedre. Hvis max6 bliver ved med at køre på dens gamle kerne og der bare bliver smidt flere features på, så er der slet ikke tale om den forbedring de i sin tid lovede. Og hvor er non-linear animtion blevet af? det skulle jo være det vilde pis i maya/xsi efter hvad jeg har hørt og er noget alle siger at max i den grad mangler.
Spørgsmålet er om man skulle overveje at skifte software snart, da Discreet åbenbart bliver ved med at begrænse max til spilmarkedet og ikke udvider imod highend grafik.
lige til sidst: er der nogen der ved om den version af mental ray som kommer med max6 understøtter følgende:
RPF formatet Motionblur Sub surface scattering True displacement mapping. |
aka Trenox Showcase |
Edited by - Søren Andersen on 30/07/2003 11:23:04 |
 |
|
|
n/a
deleted

![]() 430 Posts |
|
|
Flemming Hansen