Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Blandet
 Hyggekrogen
 Hvem har styr på badeværelses indretning?
 New Topic  New Poll New Poll
 Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Niklas Johansen
Medlem

Denmark
505 Posts

Posted - 30/08/2010 :  22:50:29  Show Profile  Click to see Niklas Johansen's MSN Messenger address  Reply with Quote
Jeg har sku købt en lejlighed!

De sidste 2 uger har gået med total nedbrydning, skrabet tapet net, fjernet køkken, fjernet badeværelse. HELT forfra! :)

Jeg har besluttet mig for at der skal et kvik Mano køkken i, som ankommer onsdag.

Men badeværelset er jeg lidt i tvivl om.
Jeg har købt hvad der skal købes af elementer, men fliser og væg(fliser?) er jeg lidt i tvivl om.

der skal fliser på gulvet, rå pudset malet væge, og i bruse nichen skal der vægklinker.

Er der nogen som har nogle frække ideer til sammensætning - farver og struktur - gulv fliser og væg klinker? :)

Badeværelset er ikke særlig stort - 1390 x 2060

Hurtig skitse :)

StupendousMan
Medlem

Denmark
1439 Posts

Posted - 30/08/2010 :  23:16:24  Show Profile  Visit StupendousMan's Homepage  Click to see StupendousMan's MSN Messenger address  Reply with Quote
Altså nogle store fliser på gulvet i en mørkegrå med en anelse lysere smalle fuger... Sokkel klinker i samme sten hele vejen rundt. F.eks. hvide mosaik klinker (fås som måtter) på væggene inde i nichen i fuld højde. - En knækket hvid på de øvrige to vægflader.

Det er klassisk og kan ikke gå helt galt - igang med at visualiere det ;)

http://3d-animation.dk
Go to Top of Page

Adam Høj
Medlem

Denmark
1759 Posts

Posted - 30/08/2010 :  23:30:20  Show Profile  Reply with Quote
Store orange flise, ikke andet end det... !
Go to Top of Page

Tue Kappel
Medlem

Denmark
3496 Posts

Posted - 30/08/2010 :  23:51:53  Show Profile  Send Tue Kappel an ICQ Message  Click to see Tue Kappel's MSN Messenger address  Reply with Quote
husk nu at købe gulv- og vægfliser i samme størrelse, så du kan få modulerne til at flugte. og så få centreret modulet på gulvfladen, så du skærer fliserne til ude mod væggen. det ser så dumt ud, når folk er startet med en hel flise ovre i hjørnet, og ender med en kvart i det modsatte hjørne.
Go to Top of Page

StupendousMan
Medlem

Denmark
1439 Posts

Posted - 31/08/2010 :  00:33:28  Show Profile  Visit StupendousMan's Homepage  Click to see StupendousMan's MSN Messenger address  Reply with Quote
quote:
Store orange flise, ikke andet end det... !

hahahahaha... det ødelagde den her tråd for altid! hahaha

Go to Top of Page

Niklas Johansen
Medlem

Denmark
505 Posts

Posted - 31/08/2010 :  09:24:23  Show Profile  Click to see Niklas Johansen's MSN Messenger address  Reply with Quote
Jeg tegnet lidt igår aftes, og tror det bliver som du foreslog Martin :)
Sort hvid, så passer det også med køkkenet :)

billede kommer op i aften :)
Go to Top of Page

Lex
Medlem

Galleri: 1 stk.

69 Posts

Posted - 31/08/2010 :  18:35:35  Show Profile  Reply with Quote
Hejsa
Syntes du skulle gå på jagt på nettet
Bo bedre blade m..m

Der er altid gode ider

Heller brug et par dage mere end to for lidt
Husk et blandings batteri med sensor Vand er dyrt

samt tænk på Se dette link
http://www.bolius.dk/alt-om/badevaerelse/artikel/vaegge-i-badevaerelser/

Ja lav et klassisk bade værelse med bedre kvalitet det betaler sig

og den klassiske afløb fejl ikke med betonfugemasse og en vandlås der ikke bliver fuld af hår

Samt 1000 andre ting

God fornøjelse

Go to Top of Page

Tue Kappel
Medlem

Denmark
3496 Posts

Posted - 31/08/2010 :  21:11:55  Show Profile  Send Tue Kappel an ICQ Message  Click to see Tue Kappel's MSN Messenger address  Reply with Quote
husk afløb også udenfor brusenichen, ellers får du et helvede med at moppe vand op. taler af erfaring, med to unger der slæber vand frem og tilbage over gulvet.
Go to Top of Page

StupendousMan
Medlem

Denmark
1439 Posts

Posted - 31/08/2010 :  21:35:09  Show Profile  Visit StupendousMan's Homepage  Click to see StupendousMan's MSN Messenger address  Reply with Quote
vi kan lave en "SpeedMod-extra-special" - hvem kan lave hans badeværelse fedest? Det kunne da være sjovt, nogle der er friske? Kan sgu ikke tage mange timer :)

Go to Top of Page

Niklas Johansen
Medlem

Denmark
505 Posts

Posted - 31/08/2010 :  21:47:09  Show Profile  Click to see Niklas Johansen's MSN Messenger address  Reply with Quote
Lex* Bestemt god info, takker :)

Tue* Der er et afløb udenfor nichen, der skal bare lige en lidt nyere rist på :)

Martin* Haha, for min skyld skal i da endelig gå igang :D Meeeeeen, Adam må ikke være med... Jeg kan ikke med min vildeste fantasi tro der kan komme noget godt ud af orange fliser ;)

Edited by - Niklas Johansen on 31/08/2010 21:48:05
Go to Top of Page

StupendousMan
Medlem

Denmark
1439 Posts

Posted - 01/09/2010 :  00:36:00  Show Profile  Visit StupendousMan's Homepage  Click to see StupendousMan's MSN Messenger address  Reply with Quote
Ok så... tager vi hul på den... Det her er sådan ca. hvad jeg havde i hovedet:

Toilettet med indbygget cisterne kan nok ikke være der i virkeligheden. Og lofthøjde er 2300 (gæt)

Go to Top of Page

Niklas Johansen
Medlem

Denmark
505 Posts

Posted - 01/09/2010 :  07:39:38  Show Profile  Click to see Niklas Johansen's MSN Messenger address  Reply with Quote
Nydeligt! :)

Der kommer faktisk et væg toilet. rummer har to grimme rør den hvor toilettet og vasken er, så der bliver bygget en væg ud for at skjule dem, også bliver cisternen bygget ind it samtidig :)

ja nu har du ikke lige målene selvfølgelig :) 2550mm
Jeg fik ikke lige lavet meget ved mit billede, 2 min. så får jeg det lige kogt.
Go to Top of Page

Niklas Johansen
Medlem

Denmark
505 Posts

Posted - 01/09/2010 :  08:38:30  Show Profile  Click to see Niklas Johansen's MSN Messenger address  Reply with Quote
Så kom der et ud af maskinen :)

Go to Top of Page

StupendousMan
Medlem

Denmark
1439 Posts

Posted - 01/09/2010 :  08:46:00  Show Profile  Visit StupendousMan's Homepage  Click to see StupendousMan's MSN Messenger address  Reply with Quote
Uhadada... Jeg kan bedre lide dit design. Jeg brugte også bare lige en håndvask fra gemmerne - din er noget smartere.

Nej nej jeg vidste da godt lofthøjden, jeg nedsænkede bare loftet som en slags detalje

Ku' vi få flere bud på banen? Savner noget ORANGE? ;D

Go to Top of Page

Tue Kappel
Medlem

Denmark
3496 Posts

Posted - 01/09/2010 :  11:31:11  Show Profile  Send Tue Kappel an ICQ Message  Click to see Tue Kappel's MSN Messenger address  Reply with Quote
hvad type har du tænkt dig gulvfliserne? sort er ret følsomt overfor kalk, forstået på den måde, at man ser det med det samme, når kalken begynder at sætte sig.

Og så synes jeg du skal fortsætte de fine mosaiksten helt hen til "toiletvæggen":

-så kan du nemlig lægge spejlglasset ind i flugt med stenene, så slipper du for at se på grimme beslag og lignende. Så får du også en hård overflade på væggen bag vasken, det er typisk et område der er svært at holde rent.

Eller også laver du ét stort stykke spejlglas, fra overkant vask til underkant loft, i vaskens bredde, det kunne egentlig blive endnu finere.

-Og nu "toiletvæggen" alligevel kommer til at stikke lidt frem, kunne den f.eks blive...orange? og så kunne skillevæggene ind til brusenichen blive dybblå? bare som kontrast til alt det hvide, og nemt at male hvidt igen, hvis man bliver træt af det. hvilket man godt kan risikere, det er jo et lille rum.

Edited by - Tue Kappel on 01/09/2010 11:44:06
Go to Top of Page

rsje97
Medlem

Galleri: 4 stk.

Denmark
428 Posts

Posted - 01/09/2010 :  16:21:34  Show Profile  Click to see rsje97's MSN Messenger address  Reply with Quote
Mosaik ser fino ud, men prøv lige at gå ind i et bad i virkeligheden, hvor der er mosaik. Jeg bliver hverken køresyg eller søsyg normalt, men når jeg står i et bad, hvor der er mosaik (skarpkantet), så flimrer det nærmest for mine øjne. Måske er det kun undertegnede der har det sådan, men prøv det lige inden du sætter mosaik op alligevel.

Vælg du nu hellere fliser i stedet . Og som Tue nævner ikke mørke fliser på gulvet (får det selv, og ved jeg kommer til at bande det langt væk)...

/Rasmus
Go to Top of Page

StupendousMan
Medlem

Denmark
1439 Posts

Posted - 01/09/2010 :  16:50:05  Show Profile  Visit StupendousMan's Homepage  Click to see StupendousMan's MSN Messenger address  Reply with Quote
Ingen af os har tegnet sorte, blot mørke fliser. Jeg har ingen af delene selv, men kommer i hjem hvor der er mørke. Selvfølgelig ikke mig der gør rent der, men synes slet ikke det virker som et problem.

Sorte højglans skabe er dog en helt anden snak :)

Go to Top of Page

Jakob Dahl Hansen
Medlem

Denmark
851 Posts

Posted - 01/09/2010 :  20:43:51  Show Profile  Visit Jakob Dahl Hansen's Homepage  Reply with Quote
Er det ikke noget med at der ikke må være vinduer i vådzone?
Jeg burde selvfølgelig vide det på rygraden, men det gør jeg altså ikke og jeg sidder ikke lige med min By og Byg Anvisning 200

Bygningskonstruktør MAK. www.jcoop.dk
Go to Top of Page

Tue Kappel
Medlem

Denmark
3496 Posts

Posted - 01/09/2010 :  20:46:43  Show Profile  Send Tue Kappel an ICQ Message  Click to see Tue Kappel's MSN Messenger address  Reply with Quote
quote:
Jeg bliver hverken køresyg eller søsyg normalt, men når jeg står i et bad, hvor der er mosaik (skarpkantet), så flimrer det nærmest for mine øjne.
/Rasmus

Du tænker kun på at sove.....
Go to Top of Page

Lex
Medlem

Galleri: 1 stk.

69 Posts

Posted - 01/09/2010 :  20:56:53  Show Profile  Reply with Quote
HEJSA
Har du plads til væghængt toilet eller alm med cirsterne
da 1390 cm er ikke meget i bredden

Man kunne jo finde en cirsterne af de gamle, dem der hænger
oppe under loftet Måske kan man få dem i ny udgave

hvor stort er vinduet i bruse kabinen

Mano køkken er fint vi har haft et i højglans
uden greb det funker

Det skal siges at hvis man har brændeovn kan der på
siderne i lågerne afsættes sod da overfladen er anderledes
end på fronten der der total glat

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  New Poll New Poll
 Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
3DMaxer.dk © 2000-2008 3DMaxer.dk Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000
© 2000-2011 3DMaxer.dk | info@3DMaxer.dk

lv tasker louis vuitton tasker louis vuitton mulberry outlet mulberry clutch mulberry alexa
mulberry alexa mulberry clutch mulberry outlet louis vuitton København louis vuitton louis vuitton tasker nike air max 2014 nike air max sko nike air max 1 nike free tilbud nike free 5.0 dame nike free 3.0 nike roshe run nike roshe run women nike roshe