Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Programmer
 3ds Max
 Autodesk Material "mangler"
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

PR
Medlem

Denmark
5 Posts

Posted - 15/07/2010 :  14:51:13  Show Profile  Reply with Quote
Hej. Håber der er nogen af jer der kan hjælpe mig. Efter at have haft MaxDesign2011 installeret i noget tid uden at den fungerede,har jeg nu endelig fået tid til at kigge på den igen. Jeg har downloadet og installeret den seneste hotfix, og nu kan den faktisk både åbne og save uden at crashe - men... Jeg kan ikke få materiale-editoren til vise/loade Autodesk Materialer og jeg kan ikke finde noget library. De 4 slots med AutodeskMaterials er sorte og når jeg vælger dem står der:

Error Loading Autodesk Material Library2011
Invalid Asset Instance!

Renderen er (selvfølgelig) sat til MentalRay, og AutodeskMaterialerne er installeret på default placeringen (fælles filer). Max'en er 32bit, og styresystemet er XP professional SP3.

Jeg har både prøvet at reparere og afinstallere+geninstallere flere gange, men intet hjælper. Er der nogen gode ideer til en desperat mand?

PR

StupendousMan
Medlem

Denmark
1329 Posts

Posted - 22/07/2010 :  09:12:23  Show Profile  Visit StupendousMan's Homepage  Click to see StupendousMan's MSN Messenger address  Reply with Quote
Jeg kan i hvert fald bekræfte at det fungerer fint på Windows XP X64 SP3 og i 3dsmax 2011 64-bit.

Spørgsmålet er om det er et 32-bit problem eller et "3dsmax design" problem.

Husk du kan også indstille hvilken render material editoren skal bruge - meen på en clean install følger den nu bare den overordnede render.

http://3d-animation.dk
Go to Top of Page

PR
Medlem

Denmark
5 Posts

Posted - 30/07/2010 :  15:28:40  Show Profile  Reply with Quote

Hej StupendousMan
Tror måske jeg er blevet lidt klogere. Problemet opstår muligvis fordi min XP er en DK-version. Er din XP64 engelsk?

Har lige installeret AutoCAD Civil 3D 2011, og den kan heller ikke finde AutoDeskMaterials. Den kommer med en meddelelse om, at stien er forkert. Stien er sådanset rigtig nok, men programmet kan ikke læse navnet "fælles filer" korrekt (pga. æ'et).

Har selvfølgelig prøvet at indsætte stien i Max (Configure User Path), men det hjælper ikke. Hvor kan man ellers ændre/rette stien?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
3DMaxer.dk © 2000-2008 3DMaxer.dk Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000
© 2000-2009 3DMaxer.dk | info@3DMaxer.dk