Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Programmer
 Zbrush, Mudbox etc.
 Sculptris 1.0 - for freeeeee
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Frederik Storm
Medlem

Denmark
1119 Posts

Posted - 29/05/2010 :  18:01:53  Show Profile  Visit Frederik Storm's Homepage  Click to see Frederik Storm's MSN Messenger address  Reply with Quote
Altså som jeg skrev tidligere så ved jeg ikke alverden om voxels, men man skal da virke op i nogle latterligt komplekse modeller før det bliver et problem ik? (Spørger da jeg ikke er 100% sikker)
Har primært læst om det her: http://www.3d-coat.com/voxel-sculpting/

Men hvad er fordelen ved at bruge polygoner? Med voxels kan du uden problemer lave huller i din sculpt, merge objekter osv.
Og om du bruger tesselation eller voxels, så kommer du til at tænke på din topology før du eksportere modellen.

Edit:
+1 til sørens besked :D

www.frederikstorm.dk

Edited by - Frederik Storm on 29/05/2010 18:09:43
Go to Top of Page

Tommy Helgevold
Medlem

Denmark
5436 Posts

Posted - 29/05/2010 :  20:33:49  Show Profile  Visit Tommy Helgevold's Homepage  Reply with Quote
quote:
Sculptris er ikke voxels, og det der kommer til blender er heller ikke voxels, det er tesselationbaseret/adaptive subd, dvs der stadig arbejds med polygoner.

Right!
Opdateret:
http://www.hamsterking.com/?q=content/ler-sculpting-i-blender-26xxx

HamsterKing.com - Grafik, Nyheder, Elektronik, Forums, Tutorials m.m

Edited by - Tommy Helgevold on 29/05/2010 20:34:19
Go to Top of Page

Frederik Storm
Medlem

Denmark
1119 Posts

Posted - 29/05/2010 :  20:50:39  Show Profile  Visit Frederik Storm's Homepage  Click to see Frederik Storm's MSN Messenger address  Reply with Quote

www.frederikstorm.dk
Go to Top of Page

Louison
Medlem

Galleri: 4 stk.

Denmark
266 Posts

Posted - 29/05/2010 :  22:54:35  Show Profile  Visit Louison's Homepage  Reply with Quote
Er enig med Søren - at det ville være kanon til at "retopology" - især hvis man vil lave et normal map eller andet i den dur. Det må jeg teste - hvis der er nogle der allerede har testet, ville det være fedt at høre lidt om resultaterne.

Personligt er jeg ikke vild med den tesselation Sculptris udføre - det virker ikke helt "clean" - og synes som sagt at den laver små rynker - er der nogen der foruden mig har erfaret dette?

Jacob Louison Bruun www.louisonart.com
Concept & Game Artist - - - online showcase- - -
[Clayman=old nick]
Go to Top of Page

Frederik Storm
Medlem

Denmark
1119 Posts

Posted - 30/05/2010 :  10:40:15  Show Profile  Visit Frederik Storm's Homepage  Click to see Frederik Storm's MSN Messenger address  Reply with Quote
Clayman, jeg oplevede det samme, især hvis jeg brugte inflate brush, gav det en del grimme deformationer. Men med reduce brush og smooth kan du fjerne disse steder

www.frederikstorm.dk
Go to Top of Page

Louison
Medlem

Galleri: 4 stk.

Denmark
266 Posts

Posted - 30/05/2010 :  14:21:52  Show Profile  Visit Louison's Homepage  Reply with Quote
Storm - ok, brugte dog ikke inflate brush, men reduce brush lyder handy :) ...det jeg har været ude for er næsten ikke til at se, men ok så er det måske noget man kan leve med :O :) ..eller?

Jacob Louison Bruun www.louisonart.com
Concept & Game Artist - - - online showcase- - -
[Clayman=old nick]
Go to Top of Page

Frederik Storm
Medlem

Denmark
1119 Posts

Posted - 23/07/2010 :  23:49:36  Show Profile  Visit Frederik Storm's Homepage  Click to see Frederik Storm's MSN Messenger address  Reply with Quote
http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?t=090617
Ser lovende ud for sculptris, med pixo i rykken, skal det sgu nok gå hen og bliver et super spændende program.

www.frederikstorm.dk
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
3DMaxer.dk © 2000-2008 3DMaxer.dk Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000
© 2000-2009 3DMaxer.dk | info@3DMaxer.dk